مقاله درمورد دانلود رضایت گردشگران

0 Comments

ن خود منجر به جذب گردشگر می‌شود. همچنین در زمینه معرفی ایران به عنوان کشوری با فرهنگ، امن و صلح دوست که داعیهی گفتگوی تمدن ها را دارد بسیار حائز اهمیت است.
1-4 اهداف تحقیق:

1-4-1 هدف اصلی:
1-بررسی اثر تبلیغات در جذب گردشگران عراقی
1-4-2 اهداف فرعی
1-بررسی ابزارهای استفاده شده و میزان تاثیر ان ها
2-بررسی رابطه دو کشور و استفاده از راهکارهای مناسب
3-ارائه راهکارهای لازم با توسعه گردشگری پایدار مبتنی بر استفاده از تبلیغات
1-5 سؤالات تحقیق:
1-تبلیغات در مورد جاذبه های گردشگری ایران به چه میزان بر جذب گردشگران عراقی اثر گذار بوده است. ؟
2-کدام یک از ابزارهای تبلیغات در جذب گردشگران عراقی به ایران اثر بیشتری داشته است ؟
1-6 فرضیات:
1-به نظر می رسد تبلیغات جاذبه های گردشگری ایران در جذب گردشگران عراقی موثر باشد.
2-به نظر می رسد برخی ابزارهای تبلیغات اث گذاری بیشتری در جذب گردششگران عراقی به ایران داشته باشد.
1-7 تعاریف عملیاتی:
گردشگری: “عبارت است از فعالیت‌های افرادی که برای استراحت، کار و دلایل دیگر به خارج از محیط سکونت معمول خویش سفر کرده حداکثر برای یک سال متوالی در آنجا اقامت می‌کنند.” (پاپلی یزدی، سقایی، 1385، 13)
گردشگر خارجی: “کسی که برای مدت زمانی دست کم یک شب و کمتر از یک سال، به کشوری غیر از وطن یا محل سکونت معمولی خودمسافرت می‌کند و هدف او کارکردن و کسب درآمد نیست.” این تعریف شامل کسانی می‌شود که برای تفریح، گذراندن تعطیلات، دیدار دوستان و بستگان، انجام دادن امور تجاری و حرفه‌ای، درمان و زیارت یا برای تأمین هدف‌های دیگر به مسافرت می‌روند. (وای،گی، 1377، 205)
فرهنگ: از نظر تیلور “فرهنگ مجموعه‌ای پیچیده از باورها، هنرها، اخلاق، حقوق، ارزش‌ها، آداب و رسوم و دیگر قابلیت‌ها و عاداتی است که انسان به عنوان عضوی از جامعه کسب می‌کند.” (انصاری،حسن،سایت مردم سالاری، 16 تیر 1387)
جاذبه‌های فرهنگی:” شامل مراسم سنتی، آئین‌ها، رقص‌های محلی، نمایشنامه‌ها، کارناوال‌ها، شیوه‌ی زندگی، طرز پوشش، عادات محلی، سبک معماری، زبان‌های محلی، موسیقی، ارزش‌های دینی و مذهبی می‌شود.” (بونی فیس،12،1380)
جاذبه‌های تاریخی:” شامل مکان‌ها و یادمان‌های تاریخی همچون کاخ‌ها، موزه‌ها، کاروانسراها، آب انبارها، تپه‌ها و سایت‌های باستانی، اماکن مقدس مذهبی و… می‌شود.”(ولا،بیچریل،19،1384)
جاذبه‌های طبیعی: “شامل چشم‌اندازه‌های طبیعی هر کشور مانند کوه‌ها، دریاها، چشمه‌های آب معدنی، چمنزارها، جنگل‌ها و… می‌شود.”(ضیایی،13،1385)
1-8 مدل تحقیق

1-9- پیشینه تحقیق
1-9-1 پژوهش های داخلی
– زمانی فرندهندی ( 1384) مقالهی خود با عنوان : ویژگیهای اجتماعی و روانشناختی گردشگرانی که به ایران می آیند، با استفاده از آزمون 16 عاملی کتل،این ویژگی ها را مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که گردشگران اروپایی که به ایران سفر میکنند از روحیات برونگرایی، مخاطره طلبانه و تحلیلگیری برخوردار نیستند و دارای صفت ماجراجویی هستند. این تحقیق پیشنهاد مینماید تا راهنمایان آگاه برای جهانگردان تربیت شده، برخورد صحیح و اصولی و مناسب با آنان در مبادی ورودی کشورصورت گیرد، دفاتر فرهنگی و سفارتخانههای جمهوری اسلامی ایران تقویت و فعال شده و آژانسهای مسافرتی یک دائره المعارف جامع در مورد جاذبه های متنوع گردشگری کشور، تهیه نمایند.
– موسوی و حکمت نیا (1384) در مقاله ای با عنوان” تحلیل عاملی و تلفیق شاخص ها در تعیین عومل مؤثر بر توسعه انسانی نواحی ایران” به بررسی سطوح توسعه یافتگی استان های کشور پرداخته و به این نتیجه رسیده اند که مؤلفه های آموزشی، بهداشتی -درمانی و مسکن در اولویت اول توسعه انسانی قراردارند.
-دکتر عبد الحمید ابراهیمی و همکاران (1389) در مقاله تحت عنوان بررسی تاثیر تبلیغات بر جذب گردشگران شهر اصفهان در صورتی که کیفیت وب سایت ها از نظر اطلاعات ارائه شده،تصاویر ،نقشه و…در این وب سایت ها بالا برود می توان از ابزارتبلیغاتی اثر گذار در صنعت گردشگری باشد.
– سعیدا اردکانی و همکاران ( 1389) ،در مقاله ای با عنوان : ” شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های مؤثر بر سطح رضایت گردشگران خارجی در شیراز با استفاده از تکنیک های تحلیل عاملی و تصمی مگیری چند شاخصه.” نتایج به کارگیری تکنیک های تحلیل عاملی و تصمیم گیری چندشاخصه نشان داد که از میان این عوامل، نگرش ایرانیها نسبت به گردشگران، سبک زندگی، آداب و رسوم و فرهنگ ایرانیان، امنیت و اطمینان خاطر، و تنگناهای ارتباطی در رأس عواملی هستند که رضایت گردشگران خارجی در شیراز را فراهم می آورند.
-علی ساعی و همکاران (1389)مقاله تحت عنوان ارتباط بین تبلیغات و جذب گردشگر فرهنگی در ایران با توجه به اینکه کشور ایران جزء ده کشور اول جهان از لحاظ جاذبه های گردشگری و جزء پنج کشور اول جهان از نظر تنوع گردشگری است، ضرورت دارد از قابلیت های خود در توسعه گردشگری استفاده کند شناخت ناکافی گردشگران به ویژه گردشگران فرهنگی از وجود جاذبه های فرهنگی ، تاریخی هنری، صنایع دستی ، جاذبه های طبیعی و انواع جاذبه های دیگر در پایین بودن میزان مسافرت آن ها به ایران نقش مهمی دارد. بنابراین می توان اذعان کرد مهم ترین ابزار در جذب گردشگرفرهنگی همین تبلیغات است که به تشویق و تحریک مصرف کننده جاذبه های گردشگری به بازارهای مورد نظر ایران منجر می شود. اما با توجه به فقدان برنامه ریزی، بازاریابی و تبلیغات سهم ناچیزی از این صنعت را داراست ؛ درحالی که ظرفیت پذیرش گردشگر فرهنگی در کشور بنا به اقتضائات مذهبی و سیاسی ایران بسیار بالاتر از دیگر جنبه های جهانگردی است . اگر این اصل سازنده را باور داشته باشیم که تبلیغات در زمینه جذب انو اع جهانگردی در کشور نوعی سرمایه گذاری و پس انداز برای پیشرفت و توسعه گردشگری است ، به یقین در آینده نه چندان دور ظرفیت جذب گردشگران بسیار زیاد افزایش می یابد.
– مریم رسول زاده و همکاران (1391) مقاله تحت عنوان بررسی و اولویت بندی روش های تبلیغاتی موثر در جذب گردشگراستان خراسان رضوی هدف اصلی از این بررسی، ایجاد زمینۀ مناسب برای شناخت هرچه بهتر نمونۀ آماری و بسط نتایج مربوط به آن به کل جامعۀ آماری گردشگران است تا بهره گیری از ویژگیهای حاکم بر جامعۀ آماری بتوان سیاست گذاری های کارآمدتر و انعطا ف پذیرتریدر عرصۀ گردشگری ارائه کرد.

دانلود پایان نامه

اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

-دکتر حسن الماسی و همکاران(1391) مقاله تحت عنوان بررسی تبلیغات اینترنتی در توسعه صنعت گردشگری کشور با گستری فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت نیز بعنوان یکی از مهمترین ابزار مورد استفاده بازاریابان قرار گرفته است. تبلیغات اینترنتی، از پرکاربردترین روش­های استفاده از اینترنت می­باشد. در این مقاله سعی شده است با ارائه تعاریفی دقیق از تبلیغات اینترنتی، تاثیر این متغیر بر توسعه صنعت گردشگری، بررسی گردد.
-سعید سلیمانی تفتی(1392)مقاله تحت عنوان بررسی نقش رسانه های تبلیغاتی بر جذب گردشگران درون مرزی طبیعت گرا با تاکیید بر تبلیغت شفاهی از این رو این پژوهش به دنبال بررسی اثر تبلیغات بر انتخاب مقصد گردشگری است. این تحقیق با بررسی ادبیات موضوع، به این موضوع پی برد که سه عامل رسانه‌های تبلیغاتی، تبلیغات شفاهی و تصویر مقصد از اهمیت ویژه‌ای در صنعت گردشگری برخوردارند و می‌توانند رفتار گردشگر را در انتخاب مقصد تحت تأثیر قرار دهند.
– اسدی (1392) در مقاله ای با عنوان : استراتژی های توسعهی توریسم فرهنگی در ایران با به کار گیری مدل تاپسیس برای توسعهی صنعت توریسم در ایران ، اولین اولویت را به اداره و حفظ استراتژی ها اختصاص داد و هم چنین با توجه به نقاط قوت بسیار زیاد این صنعت در ایران ، گسترش و توسعهی بازار و تولیدات را در میان استراتژیهای تهاجمی پیشنهاد کرد . تعیین و اولویت بندی استراتژی های توریسم فرهنگی در ایران از دیگر نتایج علمی این مقاله است
– اسدی و دریایی (1392) درمقاله ای با عنوان استراتژی هایی برای توسعهی توریسم درمانی در ایران که در آن از مدل تاپسیس استفاده شده است به نتایجی مشابه اسدی رسیدند ، به این صورت که استراتژِ ی های تهاجمی را در اولویت قرار دادند و با توجه به نقاط قوت فراوان صنعت توریسم درمانی در ایران ، در میان استراتژی های تهاجمی ، توسعه بازار و تولید را پیشنهاد می دهند و با استفاده از مدل تاپسیس استراتژی های توریسم درمانی را در ایران اولویت بندی می کنند .

سابقهی پژوهش های خارجی
-مارپی ( 1985) در مقاله ای با عنوان : مدیریت توریسم ، پژوهشی انجام داد در خصوص مدیریت توریسم که به این نتیجه رسیده است که توریسم به بازاریابی محیطی و برنامه ریزی محیطی نیاز دارد .
– جو و ماریا (1996) در مقاله ای با عنوان : نابرابری های مناطق کشور پرتقال ، که دراین پژوهش با روش تحلیل عاملی جهت آشکار نمودن نابرابری های منطقه ای ، مناطق کشور پرتقال را در مقاطع زمانی 1991 و 1995 به لحاظ توسعه رتبه بندی نمودند .
– پری ( 1997) در مقاله ای با عنوان : هوا و اقلیم زیست محیطی ، که در پژوهشش به این نتیجه رسیده است که هوا و اقلیم نه تنها بر منابع زیست محیطی مناطق تاثیر گذارند بلکه خود به عنوان یک منبع گردشگری مطرح اند که در کیفیت گردشگری یک منطقه و تجربه گردشگرها تاثیر بسیار زیادی دارند . امروزه مطالعه توریسم در ابعاد فرهنگی ، اجتماعی ، توسعه اقتصادی و تاثیر آب و هوا در جذب مناطق اکوتوریستی مورد توجه است و نتایج نشان می دهد که آب و هوا بیشتر از عوامل دیگر در جذب گردشگر موثر است
– لی ( 1997) مقاله ای انجام داد با عنوان : گردشگری طبیعت پایه در منطقهی مینوی کرهی جنوبی.که در پژوهشش ، گردشگری طبیعت پایه در منطقهی مینوی کرهی جنوبی را ارزیابی کرده اند . ایشان در این پژوهش با استفاده از روش ارزش گذاری مشروط به برآورد تمایل افراد برای منطقهی مذکور پرداخته اند . این مطالعه ، ارزش اقتصادی به ازای هر گردشگر را 5905 یوان ( واحد پول کرهی جنوبی ) برآورد کرده است .
– چن و همکاران (2003) مقاله ای انجام داد با عنوان : ارزش اقتصادی منابع تفریحی ساحل شرقی جزیرهی زیمن چین ، که این ارزش را با استفاده از روشهزینه سفر (TC) برآورد کردند . آنها با استفاده از این روش، ارزش کل ساحل و تفریحات مربوط به آن را بیش از 53 میلیون دلار در سال و مازاد مصرف کننده را در هر بازدید ، 16.9 دلار آمریکا محاسبه نمودند
– یونا ( 2005) در مقاله ای با عنوان : علل سفر گردشگران ، که در این مطالعه ، رویکردی یکپارچه برای درک قصد و انگیزه گردشگران ارائه کرده و طی آن سعی شده است شواهد نظری و تجربی درباره روابط علی و معلولی بین انگیزههای محرک و انگیزه های کششی، رضایت، و وفاداری به مقصد را گسترش دهد. مدل تحقیق، به بررسی روابط وابسته بین ساختها با استفاده از رویکرد مدل معادلات ساختاری میپردازد و در آخر، مدیران مقصد باید سطح رضایت بالاتری برای گردشگر ایجاد نمایند تا پس از خرید، رفتار مثبتی در گردشگران، جهت بهبود و رقابتی شدن مقصد، بوجود آید .
– تامپسون (2007) در مقاله ای با عنوان : ابعاد عملکرد حمل و نقل شهری، در پژوهشی ، ابعاد عملکردی حمل و نقل عمومی شهری مورد استفاده ددار کنندگان عراقی در منسچتر ، بر ارزیابی کیفیت و سهم نسبی آن بر رضایت کلی از مقصد ، بررسی شده است . کیفیت ادراک شده حمل و نقل محلی در مقاصد گردشگری ، به تازگی به عنوان عاملی که بر تجربه دیدار کننده ، رضایت کلی وی و تکرار دیدار از مقصد تاثیر دارد ، شناخته شده است . در این تحقیق نتیجه گیری شده است که تاثیر سهولت استفاده ازحمل و نقل عمومی بر رضایت از مقصد ، بیش تر از تاثیر کار آمدی و ایمنی آن است . اما در کل عمکرد ادراک شده سامانه حمل و نقل عمومی تاثیر جزئی بر رضایت از مقصد دارد .
– اسکات (2007) در مقاله ای با عنوان : عوامل موثر در جذب توریسم پارک ملی دریاچه واترسون، که در پژوهش خود کاربردهای آب و هوا و تغییرات محیطی در جذب توریسم پارک ملی دریاچه های واترسون واقع در کوه های راکی کانادا مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که تغییرات آبو هوا در جذب توریسم ماهانه و سالانه تاثیر گذار است .
– بارتزاک و همکاران ( 2008) در مقاله ای با عنوان : ارزش تفریحی جنگل برای لهستان ، با به کار گیری دو روشهزینه سفر و ارزش گذاری مشروط ، ارزش تفریحی جنگل را برای لهستان مورد بررسی قرار داده اند . آنان با استفاده از روش TC ارزش هر سفر را بر آورد کردند .
– باخلی و همکاران (2008) در مقاله ای با عنوان : ارزش تفریحی مزارع مناطق آپلند و لولند ، در پژوهشی در ایرلند شرقی ، با استفاده از روش ارزش گذاری مشروط ، متوسط تمایل به پرداخت را برای استفادهی تفریحی از مزارع مناطق آپلند و لولند برآورد کردند .
– چانگ ( 2008) در مقاله ای با عنوان : بررسی رابطه بین ابعاد مصرف کننده و نتایج رضایت گردشگران ، که در این تحقیق به بررسی رابطه بین ابعاد مصرف کننده و نتایج رضایت گردشگران پرداخت. همچنین ، درجات مختلف رضایت گردشگران ، با توجه به سه شاخصه رفتار مصرف بررسی شده است . مولفه انصاف ، که تحت تاثیر زمینه فرهنگی است بیشتر از آنچه مردم فکر می کردند بر رضایت گردشگران اثر دارد ، اگر چه گردشگران ضمن گردشگری آن را پنهان می کرده اند . نظر محققین در این تحقیق آن است که از کانال ارتباطات می توان به عنوان یک واسطه برای تسهیل ایجاد رضایت گردشگران استفاده کرد . نتایج این تحقیق می تواند کمک کند
تا کیفیت خدمات در صنعت گردشگری بهبود داده شود .
– نارایان ( 2008) در مقاله ای با عنوان : کیفیت خدمات در صنعت کردشگری ، وی در پژوهشی که انجام داد هدف از مقاله اش را تدوین و اعتبار سنجی معیارهای اندازه گیری و الگوبرداری کیفیت خدمات در صنعت گردشگری دانست . برای اعتبار سنجی این ابزار تحقیق ، تحلیل عاملی تاییدی به کار رفته است . نتاج این تحقیق نشان می دهد مهمان نوازی ، غذا ، تدارکات و امنیت تاثیر قابل توجه بر رضایت دارد در حالی که امکانات ، تجربه گردشگر ، بهداشت ، عادلانه بودن قیمت ها ، مراکز اطلاع رسانی ، فرهنگ ، سرگرمی ها ، اطلاعات شخصی و آگهی ها تاثیر قابل توجه ای ندارد . الگوی یاد شده ممکن است در یک مقصد و در چارچوبی دیگر ، متفاوت باشد . اما یک اثر عمده یافته ها این است که یک مقصد گردشگری ، توسعه یابد بلکه با تدارکات مناسب و تضمین امنیت ، مهمان نوازی و غذای خوب نیز می توان مشتری را راضی کرد .
1-10 روش تحقیق
در این تحقیق به نقش و همچنین مطالعات و تحقیقات مشابه انجام شده در مورد موضوع تحقیق مورد بررسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *