پایانامه در رابطه با : بررسی تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر وفاداری مشتریان با تبیین نقش هوشمندی رقابتی (مطالعه موردی مشتریان بانکهای دولتی خصوصی شده شهرایلام)94

دانلود پایان نامه

دانلود پایانامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  مطالعه تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر وفاداری مشتریان با تبیین تأثیر هوشمندی رقابتی (مطالعه موردی مشتریان بانکهای دولتی خصوصی شده شهرایلام)

تکه ای از متن پایان نامه :

-2هوش اخلاقی

2-2-1 هوش

 

از هوش[1] تاکنون تعریف واحدی که مورد توافق همه صاحب‌نظران باشد؛ بدست نیامده می باشد. هوش چیزی می باشد که ارزیابی و اندازه‌گیری آن کار ساده‌ای نیست؛ زیرا انواع متفاوتی دارد. در سال (1983 م) ” هاوارد گاردند[2]” یک طبقه‌بندی هفت‌گانه اولیه از هوش ارائه نمود:

  • هوش زبان‌شناختی: یعنی مهارت کار کردن با زبان و کلمات. گاها می‌بینیم که بعضی قادر به تکلم به چندیت زبان مختلف هستند؛ در حالی که بعضی در یادگیری یک زبان هم درمانده‌اند.
  • هوش منطق و ریاضی: حل معضلات به طریقی کاملا منطقی.
  • هوش موسیقی: قابلیت فکر کردن در قالب نت‌های موسیقی و ریتم.
  • هوش فضائی: حل معضلات بصورت بصری در مغز فرد.
  • هوش فیزیکی: داشتن توانایی در حرکت عضلات و سایر حرکات ورزشی.
  • هوش میان فردی: توانایی شناخت احساسات؛ حالات و عواطف دیگران و مهارت‌های اجتماعی.
  • هوش درون فردی: اطلاع از خودمان؛ احساسات و افکار خودمان.

پس نمی‌توان تعریف واحد و مشخصی از هوش ارائه داد که مورد توافق همه صاحبنظران باشد. اما عناصری از هوش هست که مورد توافق اکثریت قرار گرفته می باشد گیج و برلاینر[3] (1992) عناصر فوق را به سه دسته تقسیم کرده‌اند:

  1. توانایی پرداختن به امور انتزاعی: مقصود این می باشد که افراد باهوش بیشتر با امور انتزاعی (اندیشه‌ها، نمادها، روابط، مفاهیم، اصول) سر و کار دارند تا امور عینی (ابزار مکانیکی، فعالیت‌های حسی).
  2. توانایی حل کردن مسائل: یعنی توانایی پرداختن به موقعیت‌های جدید، نه فقط دادن پاسخ‌های از قبل آموخته شده به موقعیت‎‌های آشنا.

از اواخر قرن نوزدهم تا دهه 1940، کاوش برای کشف رموز مدیریت بر شناسایی مشخصه‌هایی که مدیران را از پیروان و یا مدیران اثربخش را از مدیران غیراثربخش جدا سازد، متمرکز بود (کریج تون[4] 2008 ،58). نظریات متفاوت راجع به این مشخصه‌های مدیریت هست که هوش شناختی را می‌توان تنها ویژگی قطعی در تمام این نظریه‌ها دانست. در واقع به اعتقاد صاحبنظران هوش شناختی برای مدیران و مدیران[1] intelligence

[2]gardner

[3]Gag and Brliner

[4]krej ton

 مطالعه تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر وفاداری مشتریان با تبیین تأثیر هوشمندی رقابتی (مطالعه موردی مشتریان بانکهای دولتی خصوصی شده شهرایلام)

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر وفاداری مشتریان با تبیین تأثیر هوشمندی رقابتی (مطالعه موردی: مشتریان بانکهای دولتی خصوصی شده شهرایلام)