اجاره خودرو در کیش

چگونگی پیدایش شرکت های اجاره ماشین

با توجه به گسترش شهرها، وضعیت و سبک زندگی مردم، امروزه افراد زیادی از وسایل حمل و نقل به ویژه خودروهای شخصی استفاده می‌کنند، طوری که این روزها انجام بعضی از کارها بدون استفاده از وسایل حمل و نقل غیر ممکن و دور از دسترس است. از طرفی همانطور که می‌دانید وسایل نقلیه به دو دوسته حمل و نقل عمومی و شخصی تقسیم می‌شود.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، ون، مترو و … با مشکلات و چالش‌های متعددی همراه است.

کمبود زمان، عدم رفاه کامل و انرژی زیاد از جمله مشکلات جابه جایی با وسایل حمل و نقل عمومی شناخته می‌شوند، به همین دلیل بسیاری از افراد از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بیزارند.

از طرفی به کارگیری از ماشین‌های شخصی نیز در تمام زمان‌ها کارآمد نیست.

به عنوان مثال زمانی فردی از یک شهر به شهر دیگر سفر می‌کند؛ استفاده از وسایل رفت و آمد مانند هوایپما و قطار از بسیاری لحاظ، مقرون به صرفه‌تر از جابه جایی با خودروهای شخصی است.

به این ترتیب به مرور زمان، شرکت، موسسه یا مجموعه‌های ایجاد شده‌اند که خدمات اجاره ماشین را ارائه می‌دهند.

ویژگی بارز این شرکت‌ها این است که در قبال دریافت هزینه‌ای خودرویی مطابق با درخواست مشتریان کرایه می‌دهند و مشتریان وظیفه دارند طبق مفاد قرار داد عمل کرده و در زمان قید شده خودرو را به شرکت ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین تحویل داده یا قرارداد خود را تمدید کند.

نکاتی که باید در زمان اجاره ماشین در نظر بگیرید                                           

هر چند اجاره ماشین در نگاه اول کاری آسان به نظر می‌رسد؛ اما باید برای انجام آن مراحل مختلفی را طی کرده و گام‌هایی را بردارید.

همچنین با توجه به نکاتی که گفته شد استفاده از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده اجاره ماشین فواید و مزایای زیادی به همراه دارد؛ اما باید در هنگام اجاره ماشین نکاتی را در نظر گرفت تا بتوان خودروی مناسب اجاره نمود.

در این مقاله به مواردی اشاره می‌شود که رعایت آن در زمان اجاره ماشین می‌تواند به شما برای کرایه اتومبیل مناسب‌ با شرایط‌تان کمک فراوانی کند.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در زمینه اجاره ماشین در نظر بگیرید این است که میزان هزینه و بودجه خود مخصوصا را در نظر بگیرید تا در زمان اجاره خودرو و دیعه نقدی بتواند خودروی مناسب خود را انتخاب کنید.

ابتدا خودرویی که می‌‎خواهید اجاره کنید از نظر ارزش و قطعات فنی آن را بررسی کنید و همین‌طور متن قرار داد رسمی را به خوبی مطالعه کنید تا کاملا بدانید قرار است چه خودرویی را با چه شرایطی اجاره کنید.

قبل از اجاره خودرو باید دقت کنید که خودروی بدون رانندده احتیاج دارید یا با راننده، اصولا خودرو های با راننده به دلیل لوکس بودنشان گران‌تر هستند.

مدل خودرو یکی از مهمترین نکاتی است که باید در زمینه کرایه اتومبیل در نظر بگیرید.

تعرفه اجاره ماشین با توجه به مدل ماشینی که قرار است کرایه کنید؛ متفاوت می‌باشد.

همچنین یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر داشته باشید؛ مسئولیت خودرو زمانی که طبق قرارداد در اختیار شماست، بر عهده‌تان می‌باشد و اگر به خودرو آسیبی برسد باید طبق مفاد قراردی که با شرکت اجاره ماشین از قبل مشخص نموده‌اید خسارت آن را پرداخت کنید.

از طرفی لازم به ذکر است که مواردی که در قرارداد اجاره ماشین باید شرکت ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو و فرد اجاره کننده انجام دهند متفاوت باشد و خسارت و مفاد قرار داد با توجه به نوع خودرو فرش داشته باشد.

مطلب دیگر :   الماس چت بهترین چت روم فارسی دارای محیط شاد برای گفتگو با دوستان فارسی زبان

به عنوان مثال برای اجاره خودرو ارزان در تهران، در وصورت وقوع هر گونه آسیب یا خسارتی، مبلغی که باید پرداخت شود بسیار کمتر است خسارت یک خودرو لوکس مانند بنز و بی ام‌و است. به همین منظور در زمان اجاره ماشین، حتما مدل آن را در نظر داشته باشید.

از نکات دیگری که هر چند جزئی به نظر می‌رسد اما در کیفیت اجاره ماشین اهمیت بسزایی دارد، بررسی اتومبیل پیش از دریافت نهایی از شرکت ارائه دهنده اجاره ماشین است.

تحقیقات نشان داده بسیاری از مشکلاتی که افراد در اجاره خودرو و تحویل و عودت ماشین با آن برخورد می‌کنند؛ ناشی از عدم بررسی کامل خودرو از لحاظ مشکلات فنی و سلامت آن است.

بنابراین پیش از تحویل نهایی خودرو آن را بررسی کنید و اگر تخصص و مهارت کافی در این زمینه را ندارید می‌توانید از افرادی که در زمینه خودرو و اجاره آن تجربه کافی دارند کمک بگیرید.

البته معمولا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین از کارشناسان و افرادی بهره می‌گیرند تا بتوانند در زمینه ارائه خدمات به مشتریان به آن‌ها مشاوره داده و راهنمایی‌شان کنند.

دقت داشته باشید که بهتر است قبل از اجاره خودرو تمام بندهای قرارداد کرایه ماشین را مطالعه کرده و صرفا آن ها را امضا نکنید! در این بندها معمولا نکاتی در رابطه با بنزین و محدودیت کیلومتر ذکر شده که ممکن است شما از آن کاملا بی اطلاع باشید و همین مورد سبب می شود تا مجبور به پرداخت خسارت شوید.
گفته می شود هنگام عودت ماشین بهتر است درست مثل زمانی که آن را تحویل گرفته اید؛ باک بنزین را پر کرده و سپس آن را برگردانید. چرا که متصدی ماشین در صورت خالی بودن مخزن سوخت، هزینه ای اضافی را در قبال سوخت از شما خواهد گرفت که معمولا چند برابر پای شما آب می خورد!

دسته بندی خودروها شاید در نگاه اول برای شما کمی گیج کننده به نظر برسد. اما می توان آن ها را به اتومبیل های اقتصادی، خانوادگی، لوکس و لاکچری، شاسی بلند کوچک، شاسی بلند بزرگ، انواع ون و موارد دیگر تقسیم کرد.
برای اینکه انتخاب ایده آلی داشته باشید باید ماشینی انتخاب کنید تا متناسب با نیازهایتان باشد. مثلا بهتر است پیش از اجاره اتومبیل به نکات زیر توجه فرمایید:

حداکثر ظرفیت ماشین برای حمل مسافر چقدر است؟ حداکثر ظرفیت ماشین برای بار و چمدان چقدر است؟ سیستم گرمایش یا سرمایش دارد؟ ماشین مورد نظر دنده اتومات است یا دستی؟ سیستم سرگرمی دارد یا خیر؟
بی پاسخ گذاشتن این سوالات ممکن است شما را دچار مشکل کرده به طوری که نتوانید با ماشین مورد نظر درست رانندگی کنید یا افراد و وسایل را در آن جای دهید. خوشبختانه، این اطلاعات معمولا در لیست خودروها گنجانده می شود. فقط کافی است برای بررسی آن ها زمان گذاشته و به خوبی اطلاعات را مطالعه فرمایید.

اجاره خودرو در کیش