بررسی نیسان ایکس تریل ۲۰۱۷؛ محبوب ترین SUV جهان

0 Comments

پس از فیس لیفت نسل جدید نیسان قشقایی، همونجوریکه انتظار می رفت داداش بزرگتر اون، نیسان X-Trail (ایکس تریل)، هم دچار تغییراتی شده.

نیسان ادعا می کنه در سال گذشته، تونسته بیشتر از ۷۵۰۰۰۰ دستگاه ایکس تریل رو به فروش برسونه، موضوعی که به گفته نیسان اونو به محبوب ترین SUV جهان بدل می کنه.

در ایران این خودرو  که هنوز در مدلای قبل از فیس لیف عرضه می شه، در بازه قیمتی ۲۴۸ میلیون تومانی عرضه می شه و رقبای یکم از جمله هیوندای سانتافه، DS6، تویوتا RAV4، رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر رو پیش روی خود می بینه. در این بررسی میدونی می بینیم این بچه محبوب نیسان به لطف تغییرات جدید از پس مشکلات پیش رویش برخواهد اومد یا خیر.

در فیس لیفت این جوری خودروها نیاز به انجام کار اضافه نیس. جلو پنجره پهن تر، سپرهای بازنگری شده و چراغای ال ای دی جدید در بخش انتهایی و دماغه بیشتر از دیگر تغییرات به چشم میان. زهای کروم در کنارها و رینگا با طرح جدید هم باقی تغییرات در بخش ظاهری ان.

در داخل، بیشترین توجه شرکت بر بکار بردن فرمانی جدید منعطف شده که تا حدی وسعت تغییرات ایجاد شده رو براتون بازگو می کنه. متریال جدید استفاده شده در ساخت کنسول مرکزی و همینطور دریچه های هوا به رنگ مشکی براق و طرح دوخت روی داشبورد ظاهری شکیل تر به فضای داخلی بخشیده ان.

در مدلای بالاتر، صندلیای چرمی به همراه دوختای تزئینی تازه روی اون در انتقال حسی لوکس بهتر از پیش عمل میکنن. در بحث ایزولاسیون، ایکس تریل با بهره مندی از کابینی با کیفیت و پر از مواد نرم و هم اینکه ایجاد آرامشی لایق نام نیسان، رضایت صاحبانش رو خیلی راحت جلب می کنه.

سیستم اینفوتینمنت با در نظر گرفتن طراحی و گرافیکای نه خیلی جذابش، حتی با وجود تغییراتی در ساختار منوها، بازم قدیمی جلوه می کنه. این سیستم بازم از کارپلی اپل و اندروید اتو پشتیبانی نکرده و تنها جای امیدی که باقی گذاشته، راحتی کار با اون هستش.

بدیش اینه مهم ترین آپشن جدید اضافه شده به خونواده ایکس تریل، یعنی سیستم رانندگی خودکار ProPILOT نیسان، تا سال ۲۰۱۸ واسه این خودرو عرضه نمیشه. با این وجود پکیجای امنیتی جدید و تکلونوژی پارک اتومات با توانایی تشخیص جدول، الان واسه این خودرو قابل سفارش ان.

کاربردی بودن، بازم جز نقات قوت ایکس تریل باقی مونده، بطوریکه صندلیای ردیف دوم با توانایی حرکت به جلو و عقب، می تونن فضای مناسبی واسه سرنشینان عقب جفت و جور کنن. این اس یو ایشون با فضای بار ۵۶۵ لیتری خود، خوب انتظارات صاحبانش رو موقع سفر برآورده می کنه.

در جاده، تغییری حس نمی شه؛ رانندگی راحت توأم با حس امنیت و البته هندلینگ به طور کاملً معمولی که در کنار  گیربکس CVT Xtronic، همیشه این رو گوشزد می کنن که با خودرویی به طور کاملً خانوادگی روبرو هستین.

با وجود اینکه ایکس تریل مانند خیلی از اس یو ویا از جمله فورد اج بزرگ هیکل جلوه نمی کنه اما از فرمون دقیق و کنترل بدنه خوب بهترینای این کلاس، نداره.

سواری خودرو خوبه. حالا خوبیش اینه این خودرو با رینگای ۱۸ اینچی عرضه می شه، پس کیفیت سواری فدای ظاهر بهتر نمی شه. صدای جاده خوب به وسیله عایقای در نظر گرفته شده جذب می شه، اما در سرعتای بالا، صدای باد خیلی راحت به گوش می رسه.

پیشرانه با حجم دقیق ۲۴۸۸ سی سی و با توان تولید ۱۷۱ اسب بخار واسه خودرویی با این وزن وجثه ضعیف جلوه می کنه که شتاب صفر تا صد ۱۰٫۵ ثانیه ای عنوان شده به وسیله شرکت هم نشون دهنده این مطلبه. وجود  حالات متفاوت واسه رانندگی در مسیرهای آفرود در بعضی مواقع بسیار کمک رسون واقع می شه و از اون میشه به عنوان مزیت این خودرو یاد کرد.

در آخر میشه گفت، ایکس تریل مثل چیزی که از یه خودروی ژاپنی توقع دارین خرید بدون خطر و قابل اطمینانی بوده و کیفیت خودرو در بخشای فنی و در داخل کابین از رقبای کره ای بالاتر و بهتره. مهم ترین مشکلی که در بازار ایران این خودرو رو با مشکل مواجه کرده عرضه اون با قیمتی بالاتر از رقباییست که مدتهاس در بازار ایران حضور داشته و مردم با اونا خو گرفتن. تنها زمان تعیین گر سرنوشت ایکس تریل در بازار ایران میشه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *