تاثیر پاپ آپ در سئو و انواع آن

در مورد سئو سایت یکی از روشی که وبمسترها می تونن استفاده کنن، به کار گیری پاپ آپه که شاید کمتر کسی به فکر به کار گیری اون افتاده باشه. منظور از پاپ آپ، صفحات اضافیه که وقتی که کاربر وارد یه سایت می شه، این صفحات به صورت ناخواسته واسه کاربر باز می شن و وقتی که کاربر روی اونا کلیک کنه، وارد سایتای دیگه می شه. پس همونجوریکه فهمیدین، باز شدن این صفحات به اختیار کاربر نیس. معمولا از این روش واسه تبلیغات محصولا استفاده می شه.

مزیت به کار گیری پاپ آپ

در بعضی از سایتا، چند صفحه که شامل مطالب بسیار مهم و جدید هستن به شکل پنجره کوچیکی در کنار سایت قرار می گیرن اما کاربر به سمت اونا نمی ره حال با به کار گیری پاپ آپ و باز شدن اجباری این صفحات، کاربر از محتوای این صفحات با خبر می شه بنابر این این زور در این شرایط واسه کاربر بسیار به درد بخور و مورد پسند هستش.

مشکلات به کار گیری پاپ آپ

–         مهمترین عیب این روش اینه که اگه به درستی اسفتاده نشه بوسیله گوگل شناسایی شده و سایت جریمه می شه.

–         در بیشتر مواقع باز شدن صفحات به صورت اجباری، واسه کاربر مورد پسند نیس و در نتیجه باعث می شه که کارب در صورت رویت چند مورد از پاپ آپ، سایت رو ترک کنه. پس نارضایتی از سایت، مهمترین عیب پاپ آپ هستش که دلیل می شه کاربر خیلی سریع سایت رو ترک کرده و در نتیجه ضریب برگشت سایت زیاد شه. این باعث افت رتبه سایت شما می شه.

شکل های جور واجور پاپ آپ در سئو

۱-     پاپ آپ پنجره جدید:

در این حالت، وبمستر تعیین می کنه که یا پس از کلیک کردن کاربر یا پس از گذروندن زمان معینی، کاربر وارد صفحات جدید شه. این روش بیشتر استفاده می شه ولی مررورگرها با به کار گیری برنامه هایی می تونن اونا رو غیر فعال کنن.

۲-    پاپ آپ درون محتوایی:

در این حالت وقتی که کاربر وارد یه صفحه از سایت می شه، یه پنجره لایت باکس که تبلیغات در ان قرار میگیره، از وسط صفحه به صورت برجسته ظاهر می شه و کاربر راحت می تونه اون رو ببنده.  چون این حالت پاپ آپ در صفحه جدید اتفاق نیافتاده س بنابر این مثل حالت قبلی زیاد مورد نفرت در گوگل و مرورگرها قرار نمی گیره.

۳- پاپ آپ خبرنامه:

در سایتایی که خبرنامه یا فصل نامه ارائه می کنن وقتی که کاربر در حال ثبت نام واسه دریافت خبرنامه س، با کلیلک روی قسمت دریافت ایمیل یا شماره موبایل، این پاپ آپ رو دریافت می کنه.

۴-  پاپ آپ تلگرامی:

با در نظر گرفتن گسترش شبکه های اجتماعی و راه اندازی کانالا در تلگرام، به همین منظور وبمسترها واسه سایت خو یه کانال راه اندازه کرده و ضمن فعالیت در سایت، مطالب رو در کانال هم به اشتراک می ذارن حال واسه این که کاربر رو به سمت کانال هدایت کنن، صفحات جدید رو به عنوان پاپ آپ باز می کنن و در ان لینک کانال رو قرار میدن تا کاربر راحت تر کانال رو پیدا کنه.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست