جستجوی محلی در گوگل
Google+ Local که قبلا Google Places بوده، مکانیه که در اون کسب و کارا میتونن لیستی واسه رایگان بدست بیارن. وقتی که شما لیست کسب و کاری در Google+ Local میسازید، فرصت این رو دارید تا اطلاعاتی در مورد کسب و کار، عکسها و چیزای دیگه ای به جز اینا جفت و جور کنین. کاربران نظرات خود رو میذارن و شما به عنوان مدیر آمارهایی در مورد بازدید کنندگان می بینین و جستجوها، اونا رو به صفحه شما می آورد ولی تموم اینا تنها وقتی که بازدید کننده صفحه رو ببینه قابل انجامه و در واقع سه عامل وجود داره که رتبه بندی رو در Google+ Local تحت تاثیر قرار می ده.
عوامل مهم در جستجوی محلی در گوگل
رابطه، فاصله و برتری. رابطه در واقع چگونگی برابری کسب و کار شما با واژه مورد جستجوی کاربره. در بیشتر موارد هر چی لیست کامل تر و دقیقتر باشه درک اون واسه گوگل راحتتر بوده و سریعتر در یافته های جستجو قرار میگیرید و هر چقدر که کار و کاسبی شما به عبارت جستجو در رابطه تر باشه به جستجو گرها هم در رابطه تر است و تجربه با کیفیتی رو واسه موتورهای جستجو تعبیه میکنه و بر نشانی سایت شما کلیک می شه. عامل دوم فاصله س. زیرو رو کردن و گشتن های محلی بر اساس موقعیت جغرافیایی هستن و گوگل از اطلاعاتی که در مورد موقعیت جستجوگران داره و واژه های در رابطه به مکان در کوئری استفاده میکنه تا در رابطه ترین نتیجه رو در لیست بذاره . در بیشتر موارد شهرهای پایتختی به بخشهای کوچکتر تقسیم می شن. شما باید چگونگی انتخاب لیست در کار و کاسبی Google+ Local رو در نظر بگیرین. واسه نمونه، شهرهایی مانند ری ، دماوند بخشی از پایتخت بزرگ تهران در نظر گرفته می شن ولی اگه شما در هر کدوم از بخشهای اون زندگی کنین، هیچوقت با واژه تهران جستجو نمیکنید. به عنوان یه دارنده کار و کاسبی تلاش میکنین که در کوئریها دقیقتر عمل کنین. اگه شما چندین مکان دارین باید لیستهای مجزایی واسه هر یک بسازین تا بیشتر در یافته های جستجو نمایش یابید و مطمئن شید که نزدیک ترین موقعیت در دید کاربران قرار میگیرید.
در آخر برتری لیست گزاری بر رتبه بندی شما تاثیر داره. برتری واحدی واسه اندازه گیری چگونگی شناخته شده بودن کار و کاسبی شما در فضای وبه و مانند صفحات محتوای معمولی به دنبال دلایلی در وب میشه که بقیه در مورد شما در حال صحبت هستن. چیزایی مانند بررسیا، مقالات، وبلاگها، لیستهای دایرکتوری و دیگه موضوعات در مورد کسب و کارتون همه در نظر گرفته می شن و هر چی بیشتر در مورد کار و کاسبی شما گفته شه بهتره. واسه افزایش شانس دریافت رتبه در یافته های جستجوی محلی در گوگل این سه موضوع رو یادتون باشه. مطمئن شید که لیست شما کامل، دقیق و مربوط به جستجوهای محلی باشه . حتما با مشخص کردن ناحیه و نشانی کار و کاسبی تون فاصله دقیق با جستجوگران رو مشخص کنین و مانند کاری که شما در روش هدف دار سئو و بهینه سازی سایت انجام میدین و به ساخت برند خود میپردازید، روابط مشتری و وفاداری موجب برتری در فضای وب میشه.