خرید لایک و فالوور اینستاگرام برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال

SMM که مخفف عبارت Social Media Marketing که به معنای بازاریابی رسانه های اجتماعی است، یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکه‌ها، می‌توانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسب‌وکار خود رونق ببخشید. با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در پلتفرم‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و … حضور و بازاریابی در رسانه های اجتماعی، تقریباً برای هر کسب‌وکاری مفید واقع خواهد شد؛ اما باید در نظر داشته باشید که SMM یک کانال فروش مستقیم نیست و تنها ابزاری است برای کمک به فروش بیشتر، درواقع فروش را مستقیماً انجام نمی‌دهد و نیاز به زمان دارد؛ بنابراین، پیش از استفاده از این روش باید اهداف و نیازهای خود را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید.

آیا به بازاریابی رسانه های اجتماعی یا SMM نیاز است؟

هزینه مارکتینگ در رسانه‌های اجتماعی نسبت به سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ بالاتر است؛ درنتیجه در ابتدا باید بررسی کنید که آیا واقعاً به SMM نیاز دارید؟ باوجود حجم بالای مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مختلف، تمامی کسب‌وکارها از بازاریابی در رسانه های اجتماعی بهره نمی‌برند، اما در کسب‌وکار خود موفق هستند. ابتدا باید انتظار خود از SMM را برای کسب‌وکارتان مشخص کنید و سپس از آن استفاده کنید. به‌صورت کلی می‌توان گفت که کسب‌وکارهای زیر به استراتژی SMM نیاز دارند:

  • برندهای معروف
  • محصولات مربوط به ورزش، سلامت و زیبایی
  • محصولات مربوط به کودکان
  • کالاهای لوکس
  • فروشگاه‌های بزرگ آنلاین
  • و کسانی که قصد سرمایه‌گذاری زیادی در تبلیغات دارند.

پیش‌نیازهای اجرای SMM

پس از پی بردن به اینکه قطعاً به روش SMM نیاز دارید، باید از توانایی اجرای این روش نیز اطمینان حاصل کنید. برای این موضوع، باید به سه عامل وب‌سایت، بودجه و آنالیتیکس توجه کنید. منظور از آنالیتیکس داشتن یک ابزار تحلیلی برای رصد نتایج کمپین‌ها است و در ادامه منظور از دو مورد دیگر را توضیح داده‌ایم:

افزایش ترافیک وب سایت

بدیهی است که SMM از طریق هدایت کاربران به وب‌سایت، باعث بالارفتن ترافیک وب‌سایت می‌شود و این وب‌سایت باید آمادگی پاسخ‌گویی به نیازهای مخاطبان را داشته باشد و درواقع ترافیک را به خریدار تبدیل کند. برای این منظور، راه ارتباطی در وب‌سایت قرار داشته باشد، مشتریان به‌راحتی خرید کنند، قیمت‌ها را چک کنند، سفارش دهند یا تماس بگیرند. درصورتی‌که چنین امکاناتی در وب‌سایت شما وجود ندارد، باید پیش از هزینه کردن برای SMM، وب‌سایت خود را به‌گونه‌ای که برای خدمت‌رسانی به مشتریان مناسب باشد، دوباره طراحی کنید.

میزان بودجه موردنیاز برای حضور در شبکه های اجتماعی

پیش از اجرای SMM یا بازاریابی در رسانه های اجتماعی، باید میزان بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید را مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ترک ناگهانی آن‌ها کاری غیرحرفه‌ای است و باعث خراب شدن اعتبار شما خواهد شد. مخاطبان در چند ماه نخست، تنها با رسانه‌های شما درگیر می‌شوند و نمی‌توان از همان ابتدا انتظار سود زیاد داشت. سؤالی که پیش می‌آید این است که چقدر هزینه کنید تا SMM بازدهی خوبی برای شما داشته باشد؟ پاسخ به این سؤال برای هر کسب‌وکاری متفاوت است، اما به‌طورکلی پیشنهاد می‌شود که ۲۵ درصد از کل هزینه‌ای که برای تبلیغات و سئو در نظر گرفته‌اید را برای SMM خرج کنید.

۷ مرحله حضور و بازاریابی

در ادامه، مراحل انجام SMM را توضیح داده‌ایم. چهار مرحله نخست در جهت حضور در شبکه‌های اجتماعی و سه مرحله آخر برای اجرای بازاریابی در این شبکه‌ها مطرح شده است. باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی این مراحل به یکدیگر وابسته هستند. بااین‌وجود، ممکن است بعضی کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته باشند، اما قصد تبلیغ در این شبکه‌ها را داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال، صاحب یک برند لباس ممکن است حساب کاربری اینستاگرام نداشته باشد، اما به دلیل حجم بالای کاربران این پلتفرم اجتماعی، قصد تبلیغ و نمایش کسب‌وکار خود در اینستاگرام را داشته باشد و از این طریق کاربران اینستاگرام را به بازدید از وب‌سایت خود هدایت کند و ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهد. یا اینکه یک توسعه‌دهنده بازی، ممکن است به کانال تلگرامی برای کاربران خود نیاز نداشته باشد، اما برای تبلیغ بازی، جذب مخاطبان ایرانی بیشتر و به دست آوردن نصب بیشتر از طریق تبلیغ در تلگرام که دارای محبوبیت زیادی نزد ایرانیان است، استفاده کند. مراحل حضور و مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی را می‌توان به‌صورت خلاصه به شکل زیر بیان کرد:

۱– عضویت در شبکه‌های اجتماعی

با توجه به اهداف کسب‌وکارتان، پلتفرم موردنظر خود را انتخاب و در آن عضو شده و یک حساب کاربری برای کسب‌وکارتان بازکنید. قبل از برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی، ابتدا به نکات زیر توجه کنید:

  • هدف از حضور در شبکه‌های اجتماعی چیست؟
  • برای عضویت در شبکه‌های اجتماعی، چه چیزهایی نیاز است؟
  • آیا شبکه‌های اجتماعی شما ازلحاظ محتوا، عکس، طراحی، URL و … بهینه شده است؟
  • کدام شبکه در حال حاضر برای شما مفیدتر است؟
  • پروفایل شما در مقایسه با پروفایل رقبا چگونه است؟

۲– مشخص کردن مشتری ایده آل

در این مورد هرچه مشتری نهایی را دقیق‌تر توصیف کنید، بهتر خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، اگر مخاطبان هدف شما والدین ساکن تهران باشد، هدفمندی خوبی است، اما اگر بتوانید جزئیات بیشتری مانند سن و سطح درآمد را نیز به‌عنوان معیارهای انتخاب خود قرار دهید، به کسب‌وکار شما کمک شایانی خواهد کرد. در صورت انتخاب مخاطبین هدف اشتباه، مارکتینگ با شکست مواجه خواهد شد. برای یک انتخاب صحیح و مناسب ابتدا معیارهای زیر را در مورد افراد بررسی کنید:

  • سن
  • محل سکونت
  • عنوان شغلی
  • درآمد
  • بیشترین شبکه‌های اجتماعی مورداستفاده

۳– مشخص کردن موقعیت در شبکه اجتماعی

پس از ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، باید موقعیت حضور خود در این شبکه‌ها را به‌گونه‌ای تثبیت کنید که نشان‌دهنده قصدتان از این حضور و منعکس‌کننده برند شما باشد. برای این کار، مشتریان ایده آل خود را نیز در نظر بگیرید. در صورت مشخص نکردن هدف حضور در شبکه‌های اجتماعی و انتشار پست‌های عمومی به‌صورت رندوم و بی‌هدف، این استراتژی با شکست مواجه خواهد شد؛ زیرا مردم همیشه افراد متخصص در یک حوزه را دنبال می‌کنند نه افرادی که به‌صورت عمومی فعالیت می‌کنند.

۴– ایجاد و تنظیم محتوای درگیر کننده

متأسفانه، بسیاری از کسب‌وکارها مستقیماً و بدون انجام مراحل قبل، اقدام به اجرای این مرحله می‌کنند. با در دست داشتن اطلاعاتی نظیر مشتریان ایده آل و هدف از حضور برای این مشتریان، ایجاد محتوای مربوطه آسان به نظر می‌آید.

انواع محتوا در شبکه های اجتماعی

  • تصویر
  • ویدئو
  • پست‌های وبلاگ
  • اخبار شرکت
  • اینفوگرافیک
  • کتاب‌ها یا eBook
  • مصاحبه‌ها

محتوا اشکال مختلفی دارد، اما شما باید از محتوایی استفاده کنید که هم‌راستا با اهداف مشخص‌شده برای مشتریان ایده آل و مهارت‌های شما باشد. در نظر گرفتن محتوای باکیفیت، جذاب و مرتبط باید در اولویت قرار گیرد. به‌منظور مشخص شدن زمان، فرکانس و موضوعات پست کردن هر محتوا، پیشنهاد می‌شود که یک تقویم محتوا ایجاد کرده و طبق آن عمل کنید. همواره کیفیت محتوا را نسبت به کمیت آن در اولویت قرار دهید.

۵– تعیین شاخص‌های کلیدی موفقیت (KPI)

به‌منظور پی بردن به میزان موفقیت حضور خود، نیاز به تعریف و اندازه‌گیری فاکتورهایی است. علاوه بر میزان موفقیت استراتژی، باید تأثیرگذاری زمان و پول صرف شده برای این استراتژی را نیز اندازه گرفت. برخی از شاخص‌هایی که باید اندازه‌گیری شوند شامل موارد زیر است:

  • نرخ تبدیل
  • زمان صرف شده در صفحات وب‌سایت
  • (mention)، ذکر کردن نام برند
  • تعداد کل اشتراک‌گذاری
  • تعداد بازدید

۶– سرمایه‌گذاری روی ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی

اغلب بازاریابان به‌منظور افزایش سود خود، از ابزارهایی برای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. استفاده از این ابزار ها باعث تسهیل استفاده از این شبکه‌ها می‌شود. یکی از مزایای این ابزارها، امکان زمان‌بندی انتشار پست‌ها است. برای عملکرد مناسب، ابزار مدیریت خود را با تقویم محتوایی که در مرحله قبل ایجاد کرده‌اید، هماهنگ کنید.

۷– دنبال کردن، آنالیز، بهینه‌سازی

می‌توان گفت که این مرحله، مهم‌ترین نقش در موفقیت کسب‌وکارها در رسانه‌های اجتماعی را دارد. بااین‌وجود، بسیاری از بازاریابان از آزمون‌وخطا استفاده می‌کنند که ممکن است همواره نتیجه دقیقی را از این کار به دست نیاورند؛ اما دنبال کردن (track) نتایج، تجزیه‌وتحلیل داده‌های به‌دست‌آمده و ایجاد تغییرات برای بهینه‌سازی نتایج بهترین راه‌حل ممکن است.

در نظر داشته باشید، بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، کار ثابتی نیست و همواره در حال تغییر است و شما نیز باید خود را با این تغییرات همگام سازید؛ بنابراین، یک استراتژی ایجاد کرده و با گذر زمان و به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد کسب‌وکار و مخاطبین خود، به‌صورت مداوم آن را بهینه سازید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

روش‌های اجرای بازاریابی در هر رسانه اجتماعی

برای اجرای SMM، ابتدا باید پلتفرم موردنظر خود را بر اساس اهداف کسب‌وکارتان، اهداف بازاریابی در رسانه های اجتماعی، میزان بودجه و مشتریان هدف خود انتخاب کنید. درنتیجه، پیش از انتخاب پلتفرم مناسب، باید تحقیقاتی را انجام دهید. به‌عنوان‌مثال، باید بدانید که مخاطبان هدف شما اغلب در کدام‌یک از پلتفرم‌ها فعالیت دارند. تعدادی از پلتفرم‌های مورداستفاده کسب‌وکارهای ایرانی و روش‌های استفاده از آن‌ها برای تبلیغات را در زیر توضیح می‌دهیم:

تبلیغات در کانال‌های پرمخاطب

ایجاد یک بنر با محتوای مناسب و پخش آن در گروه‌ها و کانال‌های پرمخاطب یکی از راه‌های جذب مخاطب است. شعار تبلیغاتی و مطالب موجود بنر باید کوتاه، جذاب و نشان‌دهنده کسب‌وکار شما باشد. این بنر باید دربردارنده دکمه CTA باشد. این دکمه می‌تواند لینک کانال تلگرام، آدرس وب‌سایت، آدرس اینستاگرام یا هر چیز دیگری باشد. معمولاً درصورتی‌که تعداد اعضای یک کانال، بالای ۲۰ هزار نفر باشد، تبلیغات در آن‌ها بازخورد خوبی خواهد داشت. البته همواره تمرکز روی قشر مخاطب یک کانال مهم‌تر از تعداد اعضای آن است. اگر محصول شما یک وسیله آشپزی است، تبلیغ آن در یک کانال پرمخاطب اخبار بازی منطقی نیست، اما اگر کانالی با تعداد اعضای کمتر درزمینهٔ معرفی دستور غذا فعالیت دارد، تبلیغ در آن می‌تواند بیشتر به اهداف SMM شما کمک کند.

تبلیغات در صفحات اجتماعی دیگر

اگر کسب‌وکارتان دارای صفحات اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام، توئیتر، فیس‌بوک و … است که مخاطبان زیادی دارند، با قرار دادن آدرس تلگرامی خود، همان مخاطبان را به کانال خود دعوت کنید و مطالب متفاوتی نسبت به بقیه صفحات اجتماعی را در کانال خود ارائه دهید. با توجه به محبوبیت اینستاگرام در بین ایرانیان، حتماً آدرس کانال تلگرام خود در قسمت معرفی (Bio) قرار دهید.

بازاریابی در اینستاگرام

اینستاگرام با داشتن ۲۰۰ میلیون کاربر فعال به‌طور روزانه و ۷۰۰ میلیون کاربر فعال به‌صورت ماهانه، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. هیچ‌کس دوست ندارد که در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات مواجه شود. این تبلیغات باید به شیوه‌ای غیرمستقیم به دست مخاطبین برسد. در صورت استفاده مناسب از امکانات موجود، اینستاگرام می‌تواند بستر مناسبی را برای نمایش محصولات و تبلیغات به مخاطبین هدف را با شرایط مذکور فراهم کند. ساخت تبلیغات باکیفیت و استفاده از تکنیک‌های فروش، به‌راحتی شما را قادر می‌سازد محصولات خود را از طریق اینستاگرام به فروش برسانید. روش‌های تبلیغات در اینستاگرام شامل موارد زیر است:

۱: امکانات رایگان اینستاگرام

پروفایل اینستاگرام

پس از ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام، در قسمت بیوگرافی پروفایل، آدرس وب‌سایت و آدرس ایمیل کاری و موقعیت جغرافیایی خود را قرار دهید تا مخاطبان به‌راحتی بتوانند به وب‌سایت شما نیز دسترسی داشته باشند. از تصاویر و نوشته‌های مناسب برای پروفایل خود استفاده کنید به‌گونه‌ای که به‌راحتی توسط کاربران قابل شناسایی باشد. توضیحات مناسبی را در قسمت پروفایل خود ارائه دهید که به‌صورت واضح نشان‌دهنده کسب‌وکار شما باشد. همچنین، به‌تازگی اینستاگرام، امکان قرار دادن contact برای اکانت‌های تجاری را اضافه کرده است که از آن طریق، مخاطبان به‌صورت مستقیم با شما در ارتباط خواهند بود. از دیگر قابلیت‌های پروفایل تجاری می‌توان به گزارش‌های آماری که توسط خود اینستاگرام ارائه می‌شود، اشاره کرد. در این گزارش‌ها تعداد مشاهده شدن پست‌ها، تعداد لایک‌ها، میزان فعالیت مخاطبان در ساعات مختلف روز و روزهای مختلف هفته، دموگرافی مخاطبان و … قابل مشاهده هستند.

پست های اینستاگرامی

تصاویر و ویدئوهای جذابی را در صفحه خود قرار دهید و از این طریق کاربران را جذب کنید. همان‌طور که می‌دانید ارزش یک عکس به‌اندازه هزار کلمه است. قدرت تصاویر در خریدهای اینترنتی بسیار زیاد است، بنابراین از ایده‌های خلاقانه و تبلیغات غیرمستقیم برای معرفی محصولات خود استفاده کنید. به سایز و حجم تصاویر خود نیز توجه کنید. از فیلترها و ویرایش‌های مناسب استفاده کنید. باوجوداینکه تصاویر نقش مهمی در جلب نظر کاربران دارند، توضیحات تصاویر نیز باید بتوانند کاربران را تشویق کنند. توجه داشته باشید که نوشته‌ها نباید طولانی باشند. برای توضیحات طولانی از وبلاگ یا فیس‌بوک استفاده کنید.

پاسخ‌گویی در کامنت های اینستاگرامی

زمانی که کاربران برای پست‌ شما کامنت می‌گذارند، توقع دارند که پاسخ آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن بدهید. پاسخ‌گویی مناسب باعث ایجاد اعتماد و رضایت مشتریان می‌شود و روابط بهتری بین شما و مشتریان برقرار خواهد کرد.

استوری اینستاگرامی

از قابلیت جدید اینستاگرام یعنی استوری نیز استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، یک روز از کسب‌وکار خود را در قالب عکس یا ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای در Story قرار دهید، یا طریقه استفاده از محصولات خود را به نمایش بگذارید. این کار باعث آشنایی بیشتر مخاطبان با کسب‌وکار شما می‌شود. با توجه به اینکه اینستاگرام از الگوریتم‌های خاصی برای نمایش پست‌ها به مخاطبان استفاده می‌کند و ممکن است بسیاری از آن‌ها پست‌های شما را در اوایل صفحه خود تماشا نکنند، Story بستر قدرتمندتری برای ارتباط روزانه با مخاطبان است.

هشتگ های اینستاگرامی

برای افزایش تعداد فالوئرهای خود در اینستاگرام، از #هشتگ‌ها استفاده کنید. بسیاری از افراد برای پیدا کردن عکس موردنظر خود، از هشتگ‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ بنابراین باید هشتگ‌هایی که برای جست‌وجو بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند را در پست‌های خود قرار دهید. درصورتی‌که حس می‌کنید هشتگ‌هایی که در کپشن می‌نویسید باعث طولانی شدن کپشن می‌شود، می‌توانید هشتگ‌ها را در کامنت‌ها بنویسید.

مسابقات اینستاگرامی

بودجه‌ای را برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی اختصاص دهید. به‌عنوان‌مثال، از مخاطبین خود بخواهید زیر یک پست به‌خصوص، ۳ نفر از دوستانشان را تگ کنند و از بین افرادی که این کار را کرده‌اند، قرعه‌کشی کنید. از این طریق علاوه برجذب مخاطبین جدید، مشتریان قبلی خود را نیز به فعالیت وادار می‌کنید. همچنین، از پیشنهادهای ویژه مانند تخفیف‌ها برای تشویق مشتریان به خرید، استفاده کنید.

۲: اسپانسرینگ اینستاگرام یا Sponsored Ads

امکان قرار دادن لینک عکس محصولات به صفحه وب‌سایت، ویژگی جدیدی است که اینستاگرام در آپدیت‌های جدیدش منتشر کرده است و به تبلیغ‌دهندگان امکان خرید این امکان را می‌دهد. تعداد محدودی از برندها از این ویژگی بهره می‌برند.

۳: استفاده از اینفلوئنسر ها

افرادی که در اینستاگرام دارای دنبال‌کنندگان (فالوئرها) زیادی هستند، اینفلوئنسر نامیده می‌شوند. نکته قابل‌توجه این است که تبلیغات انجام‌شده توسط این افراد بیشتر موردتوجه مردم قرار می‌گیرد و مانند سایر روش‌های تبلیغات آزاردهنده نیستند. این پست‌ها اغلب به شیوه‌ای خلاقانه و گاهی با زبانی طنزگونه انتشار می‌یابند. روش انجام آن به این صورت است که با پرداخت پول به این افراد، آن‌ها یک پست تبلیغاتی از کسب‌وکار شما در اینستاگرام خود قرار می‌دهند و آدرس اینستاگرام شما را در نوشته خود ذکر می‌کنند (mention) یا در عکس تگ می‌کنند. البته روش‌های استفاده از این راهکار پرمخاطب امروز در بازار ایران، به این توضیح کوتاه محدود نمی‌شود.

اینستاگرام محیطی برای ارسال تصاویر و پست‌های کپی شده دیگران نیست! برای موفقیت در اینستاگرام باید تصاویر و مطلب ناب و بکر منتشر کنید. اگر قرار است اقدام به اشتراک‌گذاری مجدد پست‌های دیگران کنید، حتما از صاحب اثر نام ببرید.

در اینستاگرام قرار است، محتواهای خودتان را به اشتراک بگذارید. بنابراین بهتر است از تصاویر موتور جستجوی گوگل هم استفاده نکنید.

البته به خاطر داشته باشید که ارسال بیش از اندازه و افراطی سلفی هم به موفقیت شما ضربه می زند.

تمامی پست های خود را در فیسبوک منتشر نکنید

همیشه تأکید می‌شود که پست‌های اینستاگرام خود را در شبکه‌های دیگر همچون فیسبوک و توییتر هم منتشر کنید، اما این موضوع به این معنا نیست که تمامی مطالب خود را در دیگر شبکه‌ها به اشتراک بگذارید. در این صورت چه دلیلی دارد کاربران در اینستاگرام شما را دنبال کنند!!!

 

در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام زیرساختی با بیشترین سرعت رشد در بین شبکه های اجتماعی است و به عنوان یک مالک کسب و کار ما نیاز داریم تا چگونگی فعالیت در این شبکه را در زمینه کسب و کار خود بخوبی درک کنیم. در این مقاله، با گذشتن از حاشیه ها و ارائه ۷ راهکار کاربردی و البته در ظاهر بی معنا شما را در منتفع شدن حداکثری از اینستاگرام در کسب و کار خودتان راهنمایی می کنم. لطفا در بخش نظرات بهترین نکات و ایده های خود را در این رابطه با ما شریک شوید! دوست دارم بدانم که شما از اینستاگرام چگونه استفاده می کنید و به چه موفقیت هایی رسیده اید !

۱– اطلاعات خود را بهینه سازی کنید: این بخش برای شما همانند کارت ویزیت عمل خواهد کرد.

اگر مردم مطالب ارسال شده از طرف شما را دوست داشته باشند و علاقمند باشند که در مورد شما و کسب و کار شما بیشتر بدانند، پروفایل شما در محیط اینستاگرام اولین جایی است که برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه می کنند. بدین طریق، بخش اطلاعات شما همانگونه عمل می کند که بیزینس کارت شما در خارج از یک محیط مجازی عمل خواهد کرد.

مواردی که وجود داشتن آنها در این بخش از بایدها و ضروریات به حساب می آیند عبارتند از:

  • از یک تصویر مناسب برای پروفایل خود استفاده کنید (از لوگو خود استفاده نکنید . . . مردم ترجیح می دهند تا با افراد همنوع خودشان ارتباط برقرار کنند!)
  • توضیحی مختصر از کسب و کار خود
  • توضیح مختصری از آنچه که در محیط اینستاگرام به اشتراک می گذارید
  • بک لینک به وبسایت خود

۲– محصولات خود را به نمایش بگذارید (اما فقط و فقط گاهی اقدام به این کار کنید).

در حالیکه محیط اینستاگرام روشی فوق العاده برای کسب و کارهای محصول محور به منظور نمایش و معرفی اجناس و کالاهاست، شما باید اقدامی فراتر از آن برای برقراری تعامل دو جانبه بین خود و مخاطبان خود انجام دهید. در عین حالیکه ارسال تصاویر جذاب و خلاقانه از محصولات لزوما باید بخشی از استراتژی کسب و کار شما را تشکیل دهد، بدنبال راههای دیگری برای نشان دادن و معرفی محصولات خود از طریق تصاویر باشید.

برخی از ایده های معمول در رابطه با تصاویر و ویدئو ها به قرار زیر می باشد:

  • تصاویری از فعالیت های پشت صحنه
  • تصاویری از کارکنان
  • تصاویر شخصی و یا حتی خانوادگی
  • تصاویر مربوط به رویدادها
  • تصاویری که توسط برخی از دنبال کنندگان شما به اشتراک گذاشته شده است
  • نمایشی از محصولات و خدمات خود به منظور معرفی آنها
  • مبداء محصولات شما (به عنوان مثال استارباکس گاهی اقدام به ارسال تصاویر از کشاورزانی می کند که مشغول کشت و . . . دانه های مورد استفاده هستند)
  • تصاویری اتفاقی که نشان دهنده ارزشها، فرهنگ یا جو حاکم بر کسب و کار شما باشد

۳– از ابزاری مانند آیکونواسکوار (ICONOSQUARE) برای بهینه سازی ارسال های خود استفاده کنید.

آیکونواسکوار (که پیش از این تحت عنوان استاتیگرام شناخته می شد) تا حدودی عمیق تر و بهتر به موارد و شیوه های مرتبط و تاثیر گذار برای کسب و کار شما در محیط اینستاگرام می پردازد. این ابزار اطلاعاتی را در زمینه های زیر در اختیار شما قرار می دهد:

  • اکثر تصاویر و ویدئو های پسندیده شده توسط کاربران و نظرات درج شده در زیر آنها
  • بهترین زمانها و روزهای ارسال محتوا بر اساس مخاطبان خاص شما
  • استفاده از چه فیلترهایی بر روی تصاویر از بالاترین کارایی برخوردار می باشد
  • اطلاعات آماری در مورد دنبال کنندگان شما و افرادی که شما در حال دنبال کردن آنها هستید: به عنوان مثال مواردی که شما دنبال می کنید، اما آنها اقدام به دنبال کردن شما نکرده اند
  • تعداد دفعات مطلوب برای ارسال محتوا

۴– در موارد مناسب و مورد نیاز اقدام به تگ کردن افراد کنید.

من اغلب در موارد مختلف به اهمیت حفظ جنبه اجتماعی شبکه های اجتماعی اشاره و تاکید داشته ام و تگ کردن افراد مختلف روشی مناسب برای دست یافتن به این هدف است.

زمانی که اقدام به تگ کردن فردی در یک تصویر می کنید آنها بصورت خودکار اعلانی را دریافت می کنند و تصویر به مجموعه تصاویر آنها افزوده می شود. با این روش مطمئنا آنها تصویر شما را می بینند و احتمال به اشتراک گذاشته شدن تصویر شما توسط آنها افزایش پیدا می کند.

این کار در صورتی که بصورت صحیح انجام پذیرد، می تواند منجر به افزایش تعامل، افزایش اشتراک گذاری و افزایش تعداد دنبال کنندگان شود.

۵– تنها اقدام به ارسال محتوا نکنید – بگونه ای رفتار کنید که کاربران با شما تعامل دو سویه داشته باشند.

اندیشیدن به اینستاگرام تنها به عنوان یک سایت اشتراک گذاری تصویر کاری بسیار سهل و آسان است، اما اگر در برقراری تعامل با دنبال کنندگان خود و دیگر افراد فعال در این شبکه موفق ظاهر نشوید، هرگز قادر به تجربه تمامی مزایای این سایت نخواهید بود.

“استفاده از هشتگ های مرتبط یک راه خوب و مناسب برای نظارت داشتن بر صحبت ها و مسائلی است که در ارتباط با برند، محصولات یا صنعت شما در جریان است. این روش به شما این فرصت را می دهد تا نه تنها از گفته های دیگران مطلع شوید، بلکه در این میانه خود را وارد آن گفتگو کرده و نقشی در آن ایفا کنید.”

یک راه دیگر برای تعامل داشتن با دیگر کاربران پسندیدن و درج نظر در زیر تصاویر ارسالی آنها می باشد و همچنین پاسخ گفتن به نظرات درج شده در زیر تصاویر خودتان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

۶– از هشتگ ها استفاده کنید: استفاده از هشتگ ها اختیاری نیست.

هشتگ ها بخشی اصلی از اینستاگرام را تشکیل می دهند، و بدین صورت، بخش عمده ارسال های شما در این شبکه حداقل باید شامل یک مورد از این موارد باشند (اغلب می توانید بدون هیچ مشکلی از ۲ یا ۳ مورد از آنها بهره ببرید). هشتگ ها بهترین روشی است که از آن طریق افراد خارج از مجموعه دنبال کنندگان شما قادر به پیدا کردن و احیانا دنبال کردن شما هستند، بنابراین آنها چیزی نیستند که من چشم پوشی کردن از آنها را به شما پیشنهاد دهم.

برخی از هشتگ هایی که شما ممکن است تمایل به استفاده از آنها را داشته باشید به قرار زیر هستند:

  • هشتگ های مرتبط با برند
  • هشتگ های مرتبط با مسابقات(اگر در حال برگزاری مسابقه ای هستید)
  • هشتگ ساخته شده از کلمات کلیدی معمول: به عنوان مثال، اگر در حال فروش کفش هستید، #کفش یا #کفش ورزشی
  • هشتگ های مرتبط با محصولات خاص و ویژه
  • هشتگ های مرتبط با رویدادها
  • هشتگ های پر کاربرد توسط دیگران
  • هشتگ های مرتبط با مکان های خاص

۷– بصورت منظم اقدام به ارسال محتوا کنید.

اطمینان داشته باشید، من می دانم و مطمئن هستم که این روش از اهمیتی بسیار فوق العاده برخوردار است. شما نیاز دارید تا تبدیل به یک منبع مورد اعتماد و همیشگی و پایدار از محتوای تصویری بدل شوید و یکی از بهترین روشها برای به سرانجام رساندن این کار ارسال منظم محتواست.

اینستاگرام از سرعتی برابر با دیگر شبکه های در حال رشد برخوردار نیست، بنابراین ارسال تصاویر با کیفیت یا ویدئو در ۲ یا ۳ نوبت در روز اغلب مناسب و کافی می باشد. تعداد دفعات ارسال به اندازه وجود داشتن نظم در روند ارسال این تصاویر دارای اهمیت نیست؛ در حقیقت ارسال منظم و ۳ بار در هفته ولی منظم محتوا بسیار بهتر از ارسال گاه و بیگاه محتوا می باشد.

و اگر می توانید بصورت منظم و پیوسته اقدام به ارسال ۲ تا ۳ بار محتوا در طی روز بکنید، حتما برای انجام آن اقدام کنید! هر قدر تعداد دفعات ارسال بیشتر و بیشتر باشد (البته با دلیل و منطق)، سریعتر قادر به تشکیل یک اجتماع قابل قبول از طرفداران خود در شبکه اینستاگرام خواهید شد.

در رابطه با این شبکه و مزایا و روشهای استفاده از آن در کسب و کار خود مطالب بسیاری در بخش شبکه های اجتماعی ما موجود است، حتما از آنها استفاده کنید.

خرید فالوور- گلدفالوور
خرید فالوور ارزان اینستاگرام