داده های ساختار یافته یا rich snippets

داده های منظم شکل به خصوصی از نشونه‬ گزاری صفحه س که موتورهای جستجو واسه درک فرق‬ بین بلوکهای اطلاعاتی موجود در اون‬ مورد استفاده قرار دادن. HTMLهای قدیمی و ساده‬ به مرورگر چگونگی نمایش صفحه رو به مرورگر توضیح میدادن.‬ Rich Snippets و schema از‬ طرف دیگه بوسیله مرورگر ندیده گرفته می شن و‬ عوضش اونا به موتور جستجو‬ میگن که قطعه مشخصی از داده ها هستن. گوگل ادعا میکنه‬ که الان از این داده ها واسه‬ رتبه بندی استفاده نمی کنه پس خیلی ارتباطی به این موضوع نداره.‬‬وقتی که گوگل به ما رتبه بندی ستاره‬ رو در صفحه یافته های نشون میده در واقع از‬ این کد که توضیح دادیم بدست آمده.

دلیل به کار گیری داده های منظم

همونطور که قبلا ذکر کردم گوگل‬ ادعا میکنه داده های منظم واسه رتبه بندی مورد استفاده قرار نمیگیره‬ و تاثیری در نداره. پس به چه دلیل زمانمان رو صرفشان کنیم؟‬ چون بینگ اونا رو واسه رتبه بندی در نظر میگیره‬ و در هر مورد میشه دید‬ که اونا از این کدها واسه رتبه بندی استفاده میکنن‬ .واسه نمونه‬ : اگه ما اپلیکیشن اندروید رو جستجو کنین‬ گوگل تشخیص می ده که ما به دنبال نرم افزاری هستیم‬ پس لینک نرم افزار رو در‬ سمت چپ قرار می ده. اگه من روی‫ اون کلیک کنم داده ها رو‬ به صورت خاصی می بینم.‬ شما می تونین تصاویر، رتبه بندی ستاره‬ ای ، سیستم عامل و در این مورد آندروید‬ و چیزای دیگه ای به جز اینا رو ببینین ولی همونطور که میدونید وقتی روی لینک کلیک میکنیم یافته های متفاوتی بدست میاریم، پس گوگل از داده های ساختاریافته واسه‬ تاثیر گذاری بر موارد مشخصی استفاده میکنه.‬

در هر موردی داده های ساختاریافته باعث جدا شدن لیست شما میشه‬ پس بیشتر دیده شده و بر اونا کلیک میشه.‬ پس به طور کل داده های ساختاریافته ویژگی خوبی هستن.‬ شما می تونین انواعی از داده ها‬ رو تگ کنین و این فقط به نرم ‫افزارها و دستور غذا ارتباطی نداره.‬ شما می تونین سازمانها، موسیقی، رویدادها، افراد،‬ اجناس، رستورانها و هر نوع بررسی رو‬ تگ کنین و این فقط به‫ دستور غذا و چیزای دیگه ای به جز اینا‬ ارتباطی نداره ولی به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که همه شکل های جور واجور محتوا‬ با موتورهای جستجو استفاده نمی شن.‬ بعضی از اونا در روند پیشرفت خیلی زودرس هستن.‬ افراد راه هایی واسه تگ کردن‬ اطلاعات پیدا میکنن ولی موتورهای جستجو‬ هنوز نمی تونن کاری در مورد خیلی از داده ها کنن‬.

الان گوگل از نشونه گزاری نویسنده‬ کسب وکارها، سازمانها، رویدادها، موسیقی، مسیریابی ، افراد، اجناس‬ دستورغذا، بررسی ، نرم افزار و ویدیو پشتیبانی می کنه.‬ پس الان بعضی از‬ شکل های جور واجور نشونه گزاری در صفحه بوسیله گوگل ، بینگ‬ و یاهو و یاندکس ( اولین موتور جستجو روسیه ) پشتیبانی میشه.‬ همونطور که میدونید شکلهای نشونه گزاری مختلفی هست.‬ داده های منظم یه عبارت کلی هستن‫ که گوگل واسه این نوع از‬ نشونه گزاریا استفاده میکنه‬ ولی گوگل از میکرو داده ها، میکرو ‫فرمتها و فرمتهای‬ RDFa استفاده میکنه.‬ اونا فرمت داده های میکرو رو‬ پیشنهاد میکنن.

اگه هنوز صفحات خود رو نشونه‫ گزاری نکردین، باید از‬ فرمت داده های میکرو استفاده کنین.‬ این چیزیه که گوگل تمرکز‬ میکنه و بهترین کاربرد رو واسه شما داره‬. پس کجا باید در مورد داده های منظم و فرمتهای نشونه گزاری یاد بگیریم ؟‬ بهترین جا واسه یادگیری گوگله.‬ من پیشنهاد میکنم که به گوگل ‫رفته و‬ rich snippets رو جستجو کنین یا ‬ اینکه می تونین سری به ‬‬ schema.org بزنین که در اون می تونین در مورد میکرو داده ها اطلاعات‫ بیشتری به دست بیارین و هم اینکه می تونین به ‬ microformats.org هم برید.‬‬ اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، گوگل یه وسیله تست‫ هم واسه آزمایش داده های ساختاریافته خود ارائه داده. در واقع‬ این یه وسیله یادگیری کمکیه‬ و شما می تونین HTML‬ خودتون رو وارد کنین ولی شما می تونین نشانی بعضی از صفحات دیگه که‬ بوسیله دیگری کد گزاری شده‬ است رو هم وارد کنین‬ و گوگل داده های اون رو‬ براتون به نمایش درآورد.‬ ‬ بدیش اینه بیشتر سایتها از داده های ساختاریافته استفاده نمی کنن و فرصتهای زیادی رو از دست میدن.‬ واسه یادگیری داده های ساختاریافته وقتی صرف‬ کنین تا به قدرت اون پی ببرین.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست