دانلود پایان نامه رشته مدیریت با موضوع: بانکداری الکترونیک

دانلود پایان نامه

بانک علاوه بر شعبه مرکزی دو شعبه در بازار تهران و بندربوشهر که مهمترین بندر بازرگانی آنروز ایران بود تاسیس گردید.
نخستین نمایندگی بانک در خارج از کشور در سال 1327 در هامبورگ تاسیس شد.
اسیس بانک کارگشایی: در سال 1305 بنگاهی بنام موسسه رهنی دولتی ایران، از محل وجوه صندوق بازنشستگی کارکنان دولت برای رفع حوائج مردم بوجود آمد که تا سال 1307 تحت نظر وزارت دارایی اداره می گردید پس از تاسیس بانک ملی به این بانک واگذار و در سال 1318 این موسسه بنام بانک کارگشایی مرسوم و یکی از سازمانهای تابعه بانک ملی محسوب شد .
در تاریخ 22 اسفند ماه 1310 حق نشر اسکناس از تصویب مجلس شورای ملی گذشت و رسماً به مدت 10 سال بانک ملی ایران اعطا شد که به خودی خود قابل تمدید بود و در فروردین ماه 1311 نخستین اسکناس بانک ملی ایران انتشار یافت.
صندوق پس انداز : در سال 1318 بموجب قانونی بمنظور تشویق و ترغیب مردم به پس انداز، صندوق پس‌انداز بانک ملی ایران تاسیس شد که پس از استقرار نظام بانکداری اسلامی بصورت قرض الحسنه پس‌انداز، یکی از واحدهای فعال بانک به شمار می رود.
نخستین مجله اقتصادی کشور در سال 1313 انتشار یافت که اولین نشریه آماری، اقتصادی و مالی در ایران بود که به تهیه شاخص قیمتها، شاخص عمده فروشی و تحول وقایع اقتصادی مبادرت و توانست گام موثری برای تهیه زمینـــه مطالعــات اقتصادی در کشـور را فراهم آورد این نشریه به همت دکتر لوتس گیلهامر DR. Lutz Glelhammer اولین رئیس اداره بررسیهای اقتصادی و احصائیه(آمار) بانک منتشر شد .
بانک کشاورزی تفکیک بانک فلاحتی از بانک : در قانون اجازه تأسیس بانک مقرر شده بود چنانچه دامنه معاملات شعبه فلاحتی بانک، توسعه یابد به بانک مستقلی تبدیل گردد. در تاریخ 25 تیر ماه 1312 شعبه فلاحتی بانک ملی ایران تفکیک و به بانک مستقلی نام بانک کشاورزی تبدیل شد .
بانک مرکزی : تا قبل از سال 1338 بانک ملی ایران وظایف بانک مرکزی مانند حق انحصاری انتشار اسکناس و تنظیم جریان پول کشور را بعهده داشت در سال 1338 لایحه اساسنامه بانکی و پولی ایران به تصویب مجلس رسید و از هجدهم مرداد 1339 وظایف بانک مرکزی از بانک ملی منتزع و با سرمایه 6/3 میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز نمود.
اکنون 86 سال است که از تأسیس پرافتخار بانک ملی ایران می‏گذرد . در حال حاضر بیش از  3169 شعبه فعال در داخل ، 13 شعبه فعال  و 4 سابسیدری در خارج کشور و 180 باجه مشغول بکارند که باعث شده این بانک یکی از قوی‏ترین مؤسسات مالی چه در ایران حتی در دنیا باشد.
بانک ملی ایران در حال حاضر با بالغ بر 40 هزار کارمند فعال آماده خدمت رسانی به ملتی است که با همت خود پایه های تشکیل این بانک را استوار نمودند (سایت بانک ملی ایران ، 1393).

2-3 پیشینه تجربی

2-3-1 مطالعات داخلی و خارجی
ردیف
عنوان
نویسنده و سال
نتیجه
1
تاثیر ویژگی های جمعیت شناختی بر انتظارات مشتریان از کیفیت خدمات در صنعت هتلداری استان سمنان
امین بیدختی و روحی پور (1392)
نتایج نشان داد که سن تنها ویژگی جمعیت شناختی است که بر انتظارات
مشتریان از پنج بعد کیفیت خدمات تاثیر می گذارد و ویژگی های جمعیت شناختی جنسیت ، وضعیت تاهل ، میزان درآمد و میزان تحصیلات هیچ تاثیری بر انتظارات مشتریان از کیفیت خدمات نمی گذارند.
2
بررسی عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک در بین مشتریان بانک پارسیان شهرستان اراک
غفاری آشتیانی و همکاران (1392)
نتایج نشان داد سودمندی ادراک شده و مزایای ادراک شده بر روی نگرش نسبت به استفاده از موبایل بانک تاثیر نداشته است.
3
بررسی عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک توسط مشتریان شعب بانک صادرات شهرستان یزد
کنجکاو منفرد و میرحسینی (1392)
نتایج نشان داد کلیه عوامل شناسایی شده در مدل شامل: سهولت ادراک شده، مزایای دریافت شده، سازگاری، مشاهده پذیری، اضطراب، آموزش، کیفیت اطلاعات، خدمات و اعتماد اثر مستقیم یا غیر مستقیمی بر استفاده واقعی کاربران از موبایل بانک دارد.
4
تعیین عوامل موثر در پذیرش فناوری موبایل بانک از سوی مشتریان
الهی و قنبری (1391)
نتایج نشان داد که با شناخت عوامل موثر بر قبول فناوری می توان فهمید جامعه موجود چه قدر از آن استقبال می کند و فناوری مورد پذیریش قرار می گیرد در این مدل از سی و دو رابطه ارائه شده شش رابطه رد و بقیه تایید شدند و با توجه به روابط رد شده می توان نتیجه گرفت جنسیت در میزان سودمندی درک شده و میزان سادگی درک شده دخالتی ندارد همچنین عامل درآمد بر انگیزه برای استفاده و تمایل به استفاده ، هزینه بر انگیزه برای استفاده و میزان تحصیلات بر میزان سودمندی بی تاثیر است.این در حالی است که بقیه روابط به اثبات رسیده و مدل نهایی عوامل موثر در پذیرش فناوری موبایل بانک ارائه شده است .
5
عوامل موثر بر پذیرش ابزارهای بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان
هاشمیان و دیگران (1391)
نتایج نشان داد که عوامل مفید بودن، سازگاری، سهولت استفاده ،و شرایط تسهیل کننده تاثیر معناداری بر پذیرش هر چهار ابزار بانکداری الکترونیکی یعنی کارت بانک ، تلفن بانک ،اینترنت بانک و موبایل بانک دارند. همچنین عامل ریسک پذیری نیز در پذیرش موبایل بانک تاثیر معناداری داردو در پذیرش کارت بانک نسبت به نسبت به اینترنت بانک و تلفن بانک تاثیر ناچیزی دارد که این امر تفاوت بین ابزارهای جدید بانکداری الکترونیکی یعنی تلفن بانک ، موبایل بانک و اینترنت بانک را نشان می دهد.
بررسی تاثیر عوامل موثر بر پذیرش و استفاده از بانکداری الکترونیکی (مطالعه موردی: شعب بانک ملی شهرستان اراک)
بخشعلی و همکاران (1389)
طبق یافته های تحقیق، مهمترین دلیل عدم پذیرش و استفاده از بانکداری الکترونیکی توسط مشتریان، عادت به استفاده از خدمات سنتی، عنوان شده است. همچنین از میان عوامل دوگرافیک مورد بررسی، عوامل جنسیت و شغل مشتریان بر خلاف تصور محقق، تاثیری بر پذیرش و استفاده از بانکداری الکترونیکی ندارد و متغیرهای سن، تحصیلات و درآمد نیز در محدوده های خاصی بر پذیرش خدمات الکترونیکی تاثیر گذارند.
6
عوامل موثر بر بکارگیری خدمات موبایل بانک توسط مشتریان و رتبه بندی آنها ( مطالعه موردی: شعب بانک تجارت شهر تهران)
تقوی فرد و ترابی (1389)
نتایج نشان داد که از بین ویژگی های فناوری موبایل بانک به ترتیب اولویت متغیرهای سازگاری ،هزینه استفاده، قابلیت آزمون و سودمندی موثرتر است در حالی که پیچیدگی و ریسک درک شده در این امر تاثیر چندانی ندارد از بین ویژگی های روانشناختی به ترتیب اولویت خطر پذیری و طرز تفکر پیرامون تغییر از عوامل موثر هستند در حالی که رهبری عقیده در این مورد تاثیر چندانی ندارد.
7
بررسی رابطه بین ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان و تمایل به بانکداری الکترونیکی
ابراهیمی و رودانی (1388)
نتایج نشان داد بین جنسیت و بانکداری الکترونیکی و همچنین بین وضعیت تاهل و بانکداری الکترونیکی رابطه وجود دارد. به علاوه یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین سن افراد، سطح تحصیلات، میزان درآمد و همچنین شغل آن ها و تمایل افراد به انجام امور بانکی از طریق الکترونیکی رابطه وجود دارد.

پایان نامه
برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

8
پذیرش بانکداری تلفن همراه در بازار جوانان: درک و نیات
اکاترن و تزکان (2012)
نتایج نشان داد که سودمندی ادراک شده، خطر اجتماعی ادراک شده، ریسک عملکرد درک شده و منافع درک شده به طور مستقیم بر نگرش نسبت به بانکداری تلفن همراه تاثیر می گذارد و نگرش، عامل تعیین کننده قصد استفاده از همراه بانک است.
9
تاثیر اعتماد اولیه بر پذیرش موبایل بانک از سوی مشتریان
کیم و دیگران (2010)
پژوهشگران شاخص های اعتماد اولیه را بصورت مزایای نسبی ، ضمانت ساختاری، خوشنامی تجاری، و تمایل به اعتماد در فرد تعریف کرده اند.
10
عوامل تمایل رفتاری به موبایل بانک
گو و همکاران (2009)
پژوهشگران مدل TAM را با اعتماد ترکیب کردند و افزون بر آن تاثیر عواملی چون ( تاثیر اجتماعی ، کیفیت خدمات، خود کارآمدی، شرایط تسهیل کننده،آشنایی با بانک، ضمانت ساختاری و عادی بودن موقعیت ) را بر سه عامل اعتماد، سهولت استفاده و مفید بودن بررسی کردند نتایج آنها نشان می دهد که تمام عوامل بجز آشنایی با بانک بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر پذیرش تاثیر می گذارند.
11
بررسی محرک های پذیرش تجارت تلفن همراه در چین
ژانگ (2009)
نتایج نشان داد که عواملی همچون تمایل به استفاده، میزان استفاده، میزان سودمندی درک شده، میزان سادگی درک شده، جنسیت، تحصیلات، رفتار پیشین، سن و شغل در پذیرش موبایل بانک موثر بوده است.

 
 
12
عوامل پذیرش و استفاده از بانکداری الکترونیکی در کشور مالزی
پون (2008)
در این پژوهش ده عامل پإیرش و استفاده از بانکداری الکترونیک در کشور مالزی شناسایی شد که عبارتند از: سهولت استفاده، قابلیت دسترسی، صور مختلف دسترسی، وجهه مدیریت بانک، حفظ حریم خصوصی، طرح، محتوا، سرعت، هزینه و قیمت.
13
تاثیر عوامل دموگرافیکی- اجتماعی بر پذیرش بانکداری الکترونیک
مارتینز و گورو (2007)
بر اساس نتایج این تحقیق، متغیرهایی چون مالکیت منابع مالی متعدد، ادراک مشتریان نسبت به اینترنت و اعتماد از عوامل تاثیر گذار بر پذیرش و استفاده از بانکداری الکترونیکی در اتحادیه اروپا محسوب می شود.
14
چگونه ساختار سنتی بانک بر پذیرش و استفاده از بانکداری الکترونیک اثر می گذارد؟
فلاورین و همکاران (2006)
نتایج نشان داد که عوامل دموگرافیک نظیر سن، جنسیت، درآمد و همچنین اعتماد به بانک بر تصمیم مشتریان بانک در پذیرش یا عدم پذیرش و استفاده از بانکداری الکترونیک تاثیر گذارند.
15
تجزیه و تحلیل بانکداری الکترونیک در نیوزیلند
کریستوفر و همکاران (2006)
نتایج نشان داد بین کیفیت خدمات بانکی و تمایل مشتریان به بانکداری الکترونیکی رابطه مثبت و بین مخاطره را و تمایل مشتریان به بانکداری الکترونیک رابطه منفی وجود دارد. همچنین در مورد تاثیر عوامل جمعیت شناختی بر بانکداری الکترونیک یافته های پژوهش آنان حاکی از ان است که افراد با سن بالاتر بیشتر با بانکداری الکترونیکی مخالفت نموده و همچنین افراد با سطح درآمد پایینتر بیشتر با بانکداری الکترونیک موافقت نموده بودند.
16
مدل پذیرش تکنولوژی برای بانکداری اینترنتی
وین سنت و هنگلی (2005)
یافته های این تحقیق حاکی از آن است که سن، جنسیت و ماهر بودن یا نبودن در IT بر سازه های مدل پذیرش تکنولوژی اثر گذار است.
17
بانکداری الکترونیکی و ترجیحات مشتریان در مالزی
سوهایل (2003)
نتایج پژوهش نشان دهنده این است که عواملی مانند آگاهی از نحوه استفاده بانکداری الکترونیکی ، طرز تفکر مشتری نسبت به تغیر و در دسترس بودن اینترنت ،بر استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی در مالزی تاثیر می گذارد.
18
تاثیر ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان بر استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیکی
استاوینس (2001)
نتایج نشان داد بین وضعیت تاهل و پذیرش الکترونیکی رابطه وجود دارد هم چنین نشان داده شد بین شغل و سطح تحصیلات افراد و تمایل به بانکداری الکترونیک رابطه وجود دارد.
2-4 مدل مفهومی پژوهش
میزان استفاده مشتریان از موبایل بانک
تحصیلات
سن
وضعیت تاهل
درآمد افراد
وضعیت شغلی
جنسیت
میزان استفاده مشتریان از موبایل بانک
تحصیلات
سن
وضعیت تاهل
درآمد افراد
وضعیت شغلی
جنسیت

شکل 2-1: مدل مفهومی پژوهش
فصل سوم
روش شناسی پژوهش
3-1 مقدمه
پس از تنظیم موضوع تحقیق باید به روش تحقیق و بررسی موضوع پرداخت از دلایل نوشتن این فصل در تحقیق این است که مشخص شود چه روش تحقیقی برای بررسی موضوع لازم است. محقق به منظور پاسخگویی به مسئله تحقیق ملزم به انتخاب یک متدلوژی و یک استراتژی کلی است تا به کمک همه اطلاعات و داده ها بتواند به تجزیه و تحلیل پرداخته و مسئله را پاسخ دهد. روش تحقیق به عنوان قانونی برای درک رابطه علت معلولی است. گرچه مشاهدات تجربی مبنای نظریه علمی هستند، لکن باید به طور منطقی، منظم و مرتبط باشند. روش تحقیق، مبنای علمی دانش را به طور منطقی توضیح می دهد و در تجزیه وتحلیل و کشف رابطه علت و معلولی، منطق را رعایت می کند. قواعد مربوط به تعاریف، طبقه بندی و استنباط، تئوری های احتمالات، روش های نمونه گیری، نحوه محاسبه، نحوه اندازه گیری و سنجش، از جمله وسایل و ابزار منطقی تحقیق گران و دانشمندان علوم اجتماعی است)ایران نژاد،1371) .
این سؤال که “چگونه داده ها گردآوری شود و مورد تفسیر قرار گیرد، به طوری که ابهام حاصل از آنها به حداقل ممکن کاهش یابد” مربوط به روش شناسی تحقیق است. دستیابی به هدفهای علمی یا شناخت علمی میسر نخواهد بود، مگر زمانی که با روش شناسی درست صورت پذیرد. به عبارت دیگر تحقیق از حیث روش است که اعتبار می یابد. بنابراین پژوهشگر باید توجه داشته باشد که اعتبار دستاوردهای تحقیق به شدت تحت تأثیر روشی است که برای تحقیق خود برگزیده است (خاکی، 1388).
از اصطلاح روش تحقیق معانی خاص و متمایزی در متون علمی استنباط میشود که یکی از تعاریف جامع بصورت زیر میباشد: روش تحقیق مجموعه ای از قواعد، ابزار و راه های معتبر )قابل اطمینان( و نظام یافته برای بررسی واقعیت ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است (خاکی، 1388).
به طور کلی هر تحقیقی در ابتدا در پی طرح مشکل یا مسأله ای مطرح میشود. مشکل یا مسأله ای که سوألات زیادی را در ذهن محقق ایجاد می کند، و موجب پیدایش فرضیاتی می شود. پژوهشگر با جمع آوری اطلاعات و آمار مورد نیاز و تجزیه و تحلیل آنها به پاسخ سؤالات پژوهشی، تأیید و یا رد فرضیات مطرح شده می پردازد. در این فصل به طرح و چگونگی پژوهش به تفصیل پرداخته خواهد شد و پس از بیان روش تحقیق به بررسی جامعه آماری، تعداد افراد جامعه و روش نمونه گیری از این جامعه، پرداخته خواهد شد. در ادامه ابزار و روش های گردآوری اطلاعات و چگونگی سنجش روائی و پایائی این ابزار تشریح گردید و سپس متناسب با فرضیات تحقیق و اطلاعات جمع آوری شده در این فصل، روش تحلیل داده
ها مشخص می گردد.
3-2 روش تحقیق
روش شناسی ،مطالعه منطقی و منظم اصولی است که کاوش علمی را راهبردی می کند روش شناسی به نوعی فلسفه یا بینش در راه قوام روش ها اطلاق می شود.روش تحقیق مجموعه ای از قواعد ،ابزار و راه های معتبر و نظام یافته برای بررسی واقعیت ها ،کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است (خاکی1388، 201). اندیشمندان مختلف بر اساس معیارهای گوناگون از قبیل هدف ، زمان ،ژرفای، وسعت ،کاربرد و میزان کنترل محقق تقسیم بندی های انجام داده و انواعی از تحقیق ها را در آثار خود ارائه داده اندو طبقه بندی تحقیقات مختلف بر پایه ماهیت مسأله‌های مطرح شده و هدفی که از تحقیق دنبال می کنند ،می

دیدگاهتان را بنویسید