درک ساختار سایت در سئو سایت

0 Comments

‫علم در ، به تموم امور سایت رابطه داره و این مسئله از زمان راه اندازی سایت و حتی انتخاب نام دامنه شروع می شه. یکی از قسمتایی که در تاثیر داره، ساختار سایت شما هستش.
شاید شما در اول این تصور رو پیدا کنین که منظور از ساختار سایت، شکل ظاهری سایت مثل رنگ آمیز، جا گذاری آیکنا و… می شه اگر این یه باور اشتباهه. منظور از ساختار سایت، چگونگی بارگذاری سایت، چگونگی نمایش قسمتای جور واجور سایت واسه کاربران و در آخر چگونگی رابطه بین قسمتای جور واجور سایته.
لازمه بدونین که گوگل با به کار گیری الگوریتما و وسایل خود، ساختار سایت شما رو از حولوحوش محتلف بررسی کرده و بعد در زمان رتبه بندی سایت، ساختار سایت رو هم به عنوان یه ملاک واسه رتبه بندی سایت در نظر میگیره.

پس از اجرا‬ کلید واژه ها در سایت‬ باید ساختار صفحه ای که‬ می خوایم داشته باشیم و چگونگی‬ رسیدگی به اون رو درک کنیم.‬ ساختار صفحه واسه موتورهای جستجو در هم اهمیت داره.‬ وقتی اونا کد رو دانلود میکنن، کد رو براساس‬ ساختاری که در برنامه نویسی ظاهر میشه تحلیل میکنن.‬ وقتی ما در مسیردهی سایت کار میکنیم‬ در کد نمایش پیدا میکنه و‬ موتورهای جستجو خیلی راحت اون رو می بینن،‬ پس وقتی که ما در مورد‬ اضافه کردن کلید واژه ها صحبت میکنیم‬ چیزی که میخوایم بررسی کنیم‬ اینه که مطمئن شیم‬ از واژه های با معنا واسه جستجوی مردم استفاده کنیم‬ که به صورتی روشن و قابل درک باشه.‬ هدرا مانند سرتیتر هستن‬ و مانند روزنامه یه سرتیتر‬ بزرگ دارن و بعد از اون‬ چندین سرتیتر کوچیک هم اندازه در زیر اون قرار داره‬ .ما میتونیم اندازه این سرتیترا‬ رو تعیین کنیم و این مهمه‬ که h1‬ واسه سرتیتر اصلی، h2‬ واسه زیرهدر ، h3 واسه‬ هدرهای کوچیک و چیزای دیگه ای به جز اینا در نظر گرفته شه. H1، h2 و h3 هدرهای نمونه هستن.

ساختار سایت در سئو سایت با فوتر

‬ فوتر معمولا به صفحات دیگه سایت لینک میکنه‬ و اینجا لینکهای مهم مثل‬ اطلاعات تماس شرکت، اطلاعات مهم،نشانی و شماره تلفن قرار میگیره.‬ تکرار میکنم، موتور جستجو خیلی راحت میتونه فوتر و اطلاعات‬ موجود در اون رو شناسایی کنه چون‬ در همه صفحات سایت تکرار می شن‬ واسه همینه که فوتر اسمشه و‬ موتور جستجو با لینکها به‬ شکل متفاوتی به نسبت مسیریاب‬ رفتار میکنن. هم اینکه با این لینکها به نسبت لینکهای موجود در‬ محتوای صفحه هم رفتار متفاوتی دارن‬ چون اونا محتوای ویراستاری در نظر گرفته می شن.‬ لینکهای فوتر و مسیریاب به عنوان‬ لینکهای راه دهی در نظر گرفته می شن‬ و با اونا به صورت متفاوتی‬ رفتار می شه چون اونا در همه صفحات تکرار شدن.

این فایده زیادی داره وقتی که ما در مورد محتوا صحبت میکنیم‬ این چیزیه که به دنبالش‬ هستیم. ما میخوایم بببینم که‬ چیجوری به اطلاعات دیگه لینک میکنیم‬ و همونطور که گفتم صفحه، لینک‬ رابطه بسیاری رو با خود داره‬ چون اونا ویراستاری شده هستن‬. یعنی ما در مورد محتوا می نویسیم‬ و به جزئیات مناسبی که‬ اطلاعات لازم کاربران رو در‬ اختیارشون قرار می ده لینک میکنیم.‬ هم اینکه هر مولتی مدیایی‬ مثل ویدیو، تصویر، پادکست هر چیزی که‬ بالاتر از راه متنی اطلاعات ارتباطی‬ باشه از این جمله س.‬ مدیای شما میتونه بوسیله کلید واژه ها هم بهینه سازی شه‬ پس وقتی که به آزمایش صفحه‬ میپردازیم باید ساختار صفحه رو درک کنین‬ و بدونین که باید چیجوری از‫ هر چیزی استفاده کنین تا‬ کلید واژه ها رو در نواحی در رابطه سایت‬ بذارین و از اونا به‬ عنوان راهی واسه فرستادن اطلاعات روشن استفاده کنین.‬ اطلاعاتی واسه جستجوگران و البته موتور جستجو‬ و همه اینا بوسیله موتور جستجو‬ میتونه به طور جدا از هم بررسی شده‬ و آزمایش گردند ولی اونا ابزارهایی در دسترس واسه‬ به کار بردن کلید واژه ها در‬ محتوا  روشن سازی  هستن‬‬‬.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *