سئو سایت با استفاده از ابزار‌های جدید بک لینک

وسایل بک لینک و لینک سازی Link-building

بک لینک

در این مقاله ما می خوایم چهار وسیله منحصر به فرد که در لینک سازی بهتر و موفقیت در مورد به شما کمک میکنه رو بررسی کنیم و ببینیم که چیجوری هر کدوم می تونن به موشکافی صفحات وب و به تلاشای لینک سازی شما کمک کنن، با ویرلن همراه باشین:

موشکافی

اگه می دونین که و به طور فعال در حال ایجاد بک لینک هستین، شاید خودتون هم در مورد خیلی از وسایل ایجاد لینک چیزای شنیدین. اگه وقت و بودجه تون اجازه میده، بعضی از این وسایل بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چند منظوره رو واسه پیشبرد تلاشای لینک سازی تون بررسی کنین.

من وسیله ها رو کلا پوشش میدم و بعد به ویژگیای منحصر به فرد هر وسیله می پردازم تا شما بیشترین نتیجه رو هنگام لینک سازی (Link-building) و کمپینای بازاریابی محتوا خود به دست بیارین.

بازاریابی محتوا

وسایل پولی و حرفه ای بک لینک

قبل از معرفی این دو وسیله و باید بدونین همونطور که در مقاله  هم گفتیم، همیشه دریافت بک لینک فالو دائمی از راه انتشار در خبرگزاریای پربازدید که اتوریتی بالایی دارن بهترین و موثرترین راه حل سئو در ایرانه.
راه حل
در این بخش به راهکارایی میپردازیم که گزینه های خوبی هستن که کاربرده های مختلفی رو ارائه میدن اما باید واسه اونا هزینه کنین:

Nightwatch.io

این وسیلهِ تقریباً جدید دارای توانایی نظارت بر ۲۰ دامنه و ۱۰۰ کلمه کلیدیه. مثل خیلی از وسیله ها، Nightwatch به شما اجازه میده تا رتبه بندی (رتبه بندی) خود رو دنبال کنین، بر بک لینک های خود نظارت کنین و از بقیه قابلیتای وسیله بهره مند شید، اما اگه توانایی پرداخت دارین یا به دنبال ابزاری جدید هستین، این وسیله می تونه ارزش امتحان کردن رو داشته باشه.

این وسیله بسیار قشنگتر و دارای توانایی چشمی عالی ایه. شما می تونین اونو به Google Analytics و Search Console هم وصل کنین.

از دید ایجاد لینک، در حالی که من هیچ وقت به کسی پیشنهاد نمی کنم که فقط روی رتبه بندی و یا هر ملاک دیگری به صورت واحد تکیه کنه، اما دونستن اینکه پیشرفتی در رتبه بندی یا رتبه بندی داشتین یا نه، یا اینکه در صفحه اول گوگل (SERPs) باقی مونده اید یا سقوط کردین، می تونه بسیار به درد بخور باشه.

یه بخش عالی در وسیله Nightwatch هست که در اون شما می تونین نمودار موقعیت متوسط و کلی و یافته های جستجوی گوگل SERP خود رو در کنار رقبای خود ببینین. شما می تونین به سرعت گزارشای رتبه بندی رو براساس ای که در نظر دارین، دریافت کنین و بفهمین که کدوم کلمات کلیدی نیاز به کار و بهبود سئو دارن. اگه واسه صفحات خاصی لینک می کنین و از (anchors) خاصی استفاده می کنین، می تونین این اطلاعات رو بکار ببرین تا ببینین که در کدوم قسمت باید تمرکز بیشتری بذارین. فقط درگیر نوسانات روزانه رتبه بندی نشید، چون می تونه شما رو عصبانی کنه.

عصبانی

یکی دیگه از ویژگیای عالی که من بیشتر ازش استفاده می کنم اینه که خیلی سریعً چگونگی رتبه بندی یه مشتری نسبت به رتبه بندی رقبا رو مقایسه کنین و اونو به تصویر بکشین. این اطلاعات می تونه هنگام شروع یه کمپین لینک سازی بسیار به درد بخور واقع شه. اگه فهمیدین که یکی از صفحات تون در حال نزوله، در حالی که رقبا در حال پیشرفت هستن، این نشونه خوبی میشه که صفحه مورد نظر نیاز به تغییر یا ویرایش داره.

اگه بخواین چندین سایت رو به طور همزمان نظارت کنین یا اطلاعات جور واجور یه سایت رو بررسی کنین، می تونین آیتما رو در داشبورد پین کنین. در این صورت خیلی راحت می تونین داشبوردی بسازین که بدون این دست اون دست کردن پس از ورود ، چیزی که رو که نیاز دارین در اختیارتون بزاره.

و اگه شما از جمله کسائی هستین که علاقه مند دیدن گزارشای رتبه بندی به صورت روزانه هستن، می تونین از این وسیله استفاده کنین.

چیز دیگری که من در این وسیله دوست دارم، بخش اطلاعیه (Notifications) است که کلمات کلیدی رو ردیابی کرده و به شما پیشنهاداتی در مورد کلید واژه های جدید میده. من عاشق دریافت پیشنهادات کلمات کلیدی هستم، مخصوصاً وقتی که ایده و نظر جدیدی در ذهنم نمیگذره یا وقتی که تلاش می کنم شرکای بک لینک یا لینک سازی جدید یا ایده هایی نو واسه پیدا کنم.

ایده

LittleWarden.com

این وسیله پرونده های رد و بدل کردن ایمیل (MX) و تغییر مسیرها (ریدایرکتا) رو بررسی می کنه. هم اینکه تغییرات عنوان صفحات رو نظارت می کنه، که خیلی خوبه. بعد از تغییر عنوان صفحات من تماشاگر پیشرفتای خوبی در سئوی سایت و رتبه بندی و اندازه تبدیل (conversions) بوده ام.

این وسیله هرآنچه که قدرت تاثیرگذاری سئو منفی بر رتبه بندی شما رو داشته باشه، بررسی و نظارت می کنه.یکی از این موارد واسه من وقتیه که یه مسئله فنی تو یه سایت اتفاق افتاده که از کنترل من خارجه، و هیچ فردی در تیم سئو رو نمی بینم که بر اون نظارت داشته باشه. مطمئناً نمی خواین زمان و تلاش زیادی صرف جذب کردن لینکای جور واجور واسه صفحه ای کنین که گوگل به اون دسترسی نداشته باشه. ویژگی نظارت این وسیله شک نداشته باشین اینجا کمک می کنه.

شک نداشته باشین نمی خواین که یه دامنه یا SSL  (Secure Sockets Layer) منقضی داشته باشین. Little Warden تاریخای انقضا رو تحت نظر داره و وقتی که به تاریخ پایان نزدیک میشین، یه ایمیل یادآوری ماهانه می فرسته . تموم ویژگیای این وسیله رو میشه خیلی راحت شما کمک کنه، که خیلی خوبه.

وسایل رایگان ایجاد بک لینک

دو وسیله بعدی وسایل به درد بخور هستن که بیشتر به وظایف خاصی اختصاص دارن.

Siteliner.com

این وسیله به پیدا کردن لینکای خراب و یا محتوای تکراری کمک می کنه.

لینکای خراب (Broken links) منتهی به تجربه کاربری ضعیف می شن. محتوای تکراری هم به اندازه کافی مشکل سازه چراکه گوگل یه صفحه کامل در مورد چگونگی رفع این مشکل به ما داده، پس اگه چند صفحه با محتوای بسیار مشابه یا تکراری داشته باشین، بهتره از canonicalization ( یعنی تبدیل داده های تکراری به داده های استاندارد) استفاده کنین.

بخش Skipped Pages دلایلی رو لیست می کنه که به چه دلیل یه صفحه حذف شده، که به طور بالقوه شما رو با بعضی از مشکلات بد مانند صفحه ای که از Bing و رباتای گوگل مسدود شده باشه یا یه خطای ۴۰۴ مواجه می کنه. این اطلاعات می تونن واسه سایت شما بسیار خوب باشه، اما اگه بدنبال یه سایت هدف واسه ایجاد لینک (لینکدهی) هستین، مطمئنا نمی خواین لینک تون رو تو یه صفحه ای که مسدود شده، یا ایندکس نمی شه بذارین .

مشکلات

پیدا کردن لینکای خراب در بین صفحات وب با به کار گیری این وسیله بسیار آسونه.

یه کلید واژه رو جستجو کنین و به دنبال سایتایی بگردین که بتونن شریک خوبی باشن. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین محتوایی عالی با لینکای کاربردی بسازین و به شکل رپورتاژ آگهی در سایتای پربازدید منتشر کنین .

FirstIndexed.com

این ابزاری مجانیه که به شما این امکان رو میده تا وقتی که یه URL واسه اولین بار ایندکس شده رو کشف کنین. این یه نوع جستجوییه که تعدادی متغیر رو به جستجو اضافه می کنه تا کار شما راحت تر شه.

اگه شما در تلاشید تا بک لینک رو تو یه صفحه بذارین، و اصلاً نمی دونین که اون صفحه چقدر قدیمیه، این وسیله به شما اطلاعاتی در مورد جریانات اون صفحه میده. اگه با یه صفحه قوی مواجه شید که اولین بار ۱۰ سال پیش ایندکس شده، باید بررسی کنین تا مطمئن شید که تموم محتوای درون اون هنوز مناسب و دقیق و ربط داره.

وقتی که مطالبی که به طور مرتب به روزرسانی می شن،وارد بازی می شن، دیگه صفحات قدیمی همیشه منبع عالی یا شریک لینکدهی خوبی نیستن.

صفحات قدیمی به احتمال زیاد دارای لینکای خراب هستن، پس شمام اینکه می تونین از این وسیله واسه بررسی لینکای خراب استفاده کنین. این موضوع نه فقط واسه ایجاد بک لینک مناسبه، بلکه یه راه خوب واسه جلب توجه مدیر وبه، یعنی در صورتی به اون بگید که چیزی مشکل داره و باید رفع شه.

در آخر

لینکدهی (لینک سازی) همیشه با چشم بسته انجام نمی شه و بازم نیاز به پشتیبانی از صفحات هوشمند و بهتری داره تا  تاثیر زیادی بر رتبه بندی داشته باشه. شما می تونین با محتوای مهم و هوشمند لینکای بسیار خوبی واسه یه سایت بسازین، اما این روش رتبه بندی بهتر یا افزایش ترافیک رو تضمین نمی کنه.

عوامل زیادی در بازی هست که باید مورد توجه قرار گیرند و که من ذکر کردم می تونه کمک بزرگی به روند لینک سازی (Link building) شما کنه.