سایت مناسب،پایان نامه تبلیغات آنلاین

سایت مناسب،پایان نامه تبلیغات آنلاین

      سایت مناسب

منظور از سایت بستری دیجیتالی که برای ارتباط متقابل با مشتریان بکار می­رود. امروزه شبکه جهانی اینترنت را می­توان به پررفت­وامدترین بزرگراه جهان و وب­سایت­ها را به خیابانها و کوچه­های ان تشبیه کرد .

پنج اصل در بازاریابی در وب عبارتند از :

  • قانون خیابان بست
  • قانون دادوستد
  • قانون اعتماد
  • قانون کشش و ارسال
  • قانون بازار خالی
  1. قانون خیابان­بست : یک سایت هرقدر که قوی و زیبا باشد مانند یک مغازه در انتهای یک خیابان بن­بست است که کسی به سراغ ان نمی­اید بنابراین روشهایی مانند انچه در زیر می­اید برای جلب رضایت مشتری باید بکار گرفته شود :
  • تبلیغ ، نشان و پرچم شرکت ، چه به­حالت سنتی تبلیغ در مجلات و روزنامه­ها ، رادیو و تلویزیون و یا در سطح معابر یا مناطقی که بیشتر در انظار قرار دارند
  • قرار گرفتن در موتورهای جست­وجوگر
  • ایجاد ارتباط با سازمانهای مرتبط با صنعت و ثبت نام در فهرست­های انها
  • جمع­اوری ادرس مخاطبین بالقوه سایت و ارسال کاتالوگ یا روزنامه یا نمونه کالا یا خدمت ، کوپن و جایزه برای معرفی خود به آنها

ارائه خدمات عمومی و اطلاع­رسانی ، از عواملی هستند که مراجعه­کنندگان به سایت را افزایش می­دهند .

  1. قانون دادوستد :یکی از روش­های موسوم و قدیمی برای باز کردن راه مردم جهت خرید و بازدید از یک نمایشگاه یا فروشگاه ،دادن جایزه ، قرعه­کشی ، یادگاری و بطورکلی هدایای تبلیغاتی است .
  2. قانون اعتماد : جلب اعتماد مهمترین عامل ایجاد یک دادوستد خوب است .شهرت و داشتن نام تجاری [۱]خوب ، ذهنیتها را به سرعت مثبت می­سازد. دلیل عدم اعتماد مردم به سایتها این احساس است که انها وجود ندارند (مجازی هستند ) و وابسته به الکترون و برق هستند ، اما اگر شما ادرسهای فیزیکی و محل دفاتر نمایندگی وقتی عکس خود را به همراه اطلاعات لازم برای دسترسی مستقیم در سایت خود ذکر کنید ، سایتها دیگر مجازی کامل نیستند.
  3. قانون کشش و ارسال : در تجارت هزینه جذب مشتری بسیار زیاد می­باشد و تجارت الکترونیک با توجه به موفقیت سایت در جلب توجه و راهنمایی مخاطب در جهت رفع نیازهای او ، ازاین قاعده مستثنی نیست لذا وقتی مراجعه­کننده­ای برای اولین بار به یک سایت مراجعه میکند ، سایت مزبور دیگر اورا رها نمی­کند و مرتبا با ارسال اطلاعات نامه­های الکترونیک در او کششی ایجاد می­کنند تا مجددا با سایت تماس برقرار کند.
  4. قانون بازار خالی : بازار تمام کالاها در جهان دسته­بندی شده و یک شرکت در وهله اول نمی­تواند به­راحتی در مقابل نمونه های بزرگی مانند امازون و وال­مارت قد علم کند .

۲٫۱٫۲٫     بنرها

بنر یک تصویر گرافیکی کوچک و مستطیلی که به یک پایگاه اینترنتی دیگر متصل میباشد. بنرها اولین شکل از بازاریابی بودند که بطور گسترده در اینترنت مورد استفاده قرار گرفتند و امروز از معروفترین و پرکارترین روشهای تبلیغات به شمار می ایند .کاربر با کلیک کردن بر روی انها به صفحه ای منتقل میشود که توضیحات بیشتری در مورد ان موضوع به او میدهد و یا مستقیما به پایگاه اینترنتی شرکتی که موضوع مذکور را طراحی کرده منتقل میگردد. بنرها دارای انواع مختلف هستند که عبارتند از:

الف . بنرهای ثابت: قبلا این نوع بنرها کمتر مورد استفاده قرار می گرفت ،اخیراً تحقیقات نشان داده است که بعضی از کاربران این نوع از بنرها را ترجیح می دهند و به همین دلیل اخیرا استفاده از انها افزایش یافته است. این بنرها دربر دارنده تصاویر و متونی هستند که ثابت بوده و حرکت نمیکنند.

[۱] Brand

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

Share