گوگل ادوردز Google Adwords چیست؟

گوگل ادوردز Google Adwords چیه؟ گوگل ادوردز سرویس آنلاین تبلیغاتیه که به بازاریابان اجازه میده تا واسه رقابت تجاری، تبلیغات خود رو در یافته های جستجوی گوگل نمایش بدن. این تبلیغات براساس کلمات کلیدی انتخابی کاربران و زیرو رو کردن و گشتنای قبلی اونا نشون داده می شه که هر کدوم از این لینکا به یکی از صفحات سایت مورد نظر بازاریابان لینک می شه.

گوگل ادوردز به تجارتا این امکان رو میده تا در اول واسه کمپین تبلیغاتی خود بودجه ای تعریف کنن و وقتی این مبلغ از حسابشون کم می شه که کاربران بروی لینک اونا در یافته های جستجو کلیک کنن.

سرویس گوگل ادوردز بروی کلمات کلیدی متمرکزه. اینطوری که تجارتای جور واجور می تونن با به کار گیری کلمات کلیدی دلخواهشون تبلیغی رو بسازن تا کاربران هنگام جستجوی اون کلمات کلیدی این تبلیغات رو ببینن.

گوگل ادوردز چیجوری کار می کنه؟

پایه کار گوگل ادوردز به این صورته که به ازای هر کلیک که به وسیله کاربران روی آگهی مد نظرتون بکنن، مبلغی به گوگل تعلق می گیره و در واقع گوگل در ازای نمایش تبلیغ شما هزینه ای دریافت نمیکنه. (فقط پس از اینکه کاربری روی آگهی کلیک کرد هزینه دریافت می شه.) پس اول باید کلمات کلیدی مورد نظر که تمایل دارین آگهی شما با جستجوی اون کلمات نشون داده شه رو انتخاب کنین.

بعد از انتخاب کلمات کلیدی باید تصمیم بگیرین که تمایل دارین چه مقدار هزینه کنین؟هم اینکه باید تصمیم بگیرین که در ازای هر کلیک که روی آگهی تون می شه، چه مبلغی پول به گوگل پرداخت می کنین؟

هزینه کلیک

به این هزینه در تبلیغات PPC یا Pay Per Click (هزینه به ازای کلیک) Bid (بید) می گن و مبلغی که به ازای هر کلیک انتخاب می کنین مانند یه مزایده میان شما و افرادیه که کلمات کلیدی مشابهی رو واسه سایت خود برگزیده ان و تمایل دارن وب سایتشان در بالاترین رتبه نشون داده شه.

هم اینکه شما می تونین گزینه خودکار رو انتخاب کنین تا سایت گوگل با در نظر گرفتن بودجه شما بیشترین مقدار کلیک ممکن رو براتون انتخاب کنه.

علاوه بر این مزایده، گوگل واسه رتبه دهی به تبلیغات شما از گزینه ای به نام امتیاز کیفیت (Quality Score) هم استفاده می کنه.

یعنی با در نظر گرفتن اینکه کلمات کلیدی شما به چقدر با موضوع جستجو شده رابطه داره و هم اینکه با در نظر گرفتن اینکه تبلیغات قبلی شما چقدر کلیک خورده، این امتیاز کیفیت رو تعیین می کنه. هرچه امتیاز کیفیت تبلیغ شما بالاتر باشه، تبلیغ شما در رتبه بالاتری به نمایش در میاد.

گزینه دیگری به نام Cost Per Impression یا CPI هم هست که هزینه اون دیگه وابستگی به کلیک مخاطبان نداره. بلکه شما تعیین می کنین که مثلا به ازای ۱۰۰۰ بار نمایش آگهی خود به صورت پاپ آپ یا بنرهای تبلیغاتی، مبلغ مشخصی رو پرداخت کنین.

منبع: ایران تبلیغ