۵ پرسش مهم درباره مشتریانتان، که باید قبل از هر فعالیت تبلیغاتی از خودتان بپرسید

0 Comments

کافیه تا سری به چند سایت معروف مانند ورزش سه، خبرگزاری فارس و… بزنین و تا دلتون بخواد، بنرهای تبلیغاتی برنده های جور واجور رو واسه کمپینای تبلیغاتی شون ببینین.

ورزش

چند تایشان رو باز کنین و ببینین از چه ترکیبی از صدا، تصویر، انیمیشن، ویدیو، لحن متنا، شعارها و… استفاده کردن.

هر کدوم اونا (البته اگه اصولی کار کرده باشن!)، متناسب با مخاطباشون (و البته شخصیت برندی که دارن) از این اِلِمونا (لحن متون، عکس، ویدیو و…) استفاده کردن.

حالا برگردین به کمی عقب تر!
به چه دلیل از اون سایت واسه استفاده کردن؟ به چه دلیل مثلا از اینستاگرام استفاده نکردن؟
اصلا به چه دلیل بودجه اطلاع رسانی از کمپین شون رو در اینترنت خرج کردن؟ به چه دلیل در تلوزیون یا رادیو یا هر رسانه دیگه این کار رو نکرد ه ان؟

باید قبل اینکه بخواین کمپینی رو شروع کنین، این ، تا بتونین بیشترین بازدهی رو از بودجه ای که درنظرگرفته اید، داشته باشین.

سوال ۱: عکس؟ متن؟ ویدیو؟ مقاله؟ بروشور؟ کدوم روش رو پسند می کردن؟

مشتری ایده آل شما، کدوم روش رو دوست داره؟ ویدیو، پوستر مفهومی، بروشور توضیحات و یا جملات کوتاه و موثر؟ جواب رو پیش خریدار جست و جو کنین، ببین کدوم رو بهتر می دونه و مطمئن شید که بیشترین مخاطب و شنونده رو دربر می گیره.

سوال ۲: از چه لحنی واسه بیان استفاده کنیم؟

وقتی که محتوا و مفهومی رو طراحی می کنین، با چه لحنی مناسب تره که بیان شه؟ طنز؟ جدی؟ مرموز؟ مستقیم؟ پیچیده و…؟

سوال ۳: از کدوم رسانه ها استفاده می کنین؟

مشتری شما کدوم راه رو پسند می کرد؟ اطلاع رسانی از راه شبکه های اجتماعی؟ خوندن در وبلاگا؟ تبلیغات آنلاین؟ و یا پست مستقیم؟

سوال ۴: از چه نوع پیام تبلیغاتی استفاده کنیم؟

مخاطب مورد توجه شما، جزو کدوم دسته س؟ ظاهربین؟ کیفیت گرا؟ شیک و Luxury دوست داره؟ ارزون پسنده؟ خدمات پس از فروش براش مهمه یا فقط به دنبال کالای جدیده؟

هرکدوم از این طیفا و دیگه طیفا، محتوا، ادبیات و سبک بیان خاص خود رو میخوان.
مخاطب یا مشتری شما، در کدوم دسته س؟

سوال ۵: از چه نوع مشوقی واسه خرید استفاده کنم؟

تخفیفا، خدمات پس از فروش، حمل و نصب رایگان و…
تشویق کننده های خرید، آخرین مرحله در سفر خرید هستن. همه باید متناسب با مخاطب شما طراحی شن. پس بهترین شون رو انتخاب کنین!

روشنه که سوالات دیگری هم می تونه پرسیده شه.
دفعه بعد که به خرید رفتید، خودتون رو به عنوان خریدار یه محصول بذارین.
چه نکاتی در خرید و ارائه و بسته بندی و… براتون مهمه؟

به نظر شما قبل از هر کمپین، دیگه چه سوالی رو باید درباره مشتریان مون از خودمون سوال کنیم؟