لیست چک حسابرسی محتوا: قالب ها و دستورالعمل های حسابرسی بعدی شما

آیا برای سازمان خود محتوا را مدیریت می کنید؟ در این صورت ، زمان آن فرا خواهد رسید که شما نیاز به انجام ممیزی محتوا داشته باشید. گرچه ۳۷ درصد از بازاریابان محتوا هرگز چنین کاری نمی کنند ، اما ممیزی محتوا می تواند تفاوت زیادی در درک محتوای شما و پیشبرد استراتژی شما ایجاد کند.

این که آیا شما یک وب سایت جدید راه اندازی کرده اید ، مجدداً از محتوای خود استفاده می کنید ، یا به سادگی نگاهی به سالانه به روزرسانی آنچه در اختیار دارید و تعیین آنچه برای پیشرفت به جلو نیاز دارید ، انجام می شود ، اگر در ابتدا خط مقدماتی را ایجاد نکردید ، اندازه گیری بهبود غیرممکن است. در ادامه بخوانید تا بدانید که چرا سازمان شما به یک ممیزی محتوا نیاز دارد و لیست های چک ، الگوهای و دستورالعمل های لازم را برای شروع به دست آورد.

ممیزی محتوا چیست؟

یک ممیزی محتوا به شما امکان می دهد بدانید چه محتوایی دارید و چه چیزی ندارید ، به شما این امکان را می دهد تا هرگونه شکاف در پیام خود را پر کنید. همچنین به شما در شناسایی هرگونه محتوای تکراری ، تغییر مجدد و استفاده مجدد از مطالب و حذف یا به روزرسانی مطالب منسوخ شده کمک می کند. همچنین به شما در برنامه ریزی استراتژی کلی محتوای خود کمک می کند.

برنامه ریزی

ممیزی محتوا چه بینشی را ارائه می دهد؟

     

  • کدام صفحات بیشترین میزان ترافیک را ایجاد می کنند و بیشترین تعداد کاربران را تبدیل می کنند
  •  

  • کدام صفحات می توانند ادغام شوند
  •  

  • کدام صفحات دارای بالاترین میزان گزاف گویی
  • هستند
     

  • فرصت های بالقوه بهینه سازی جستجو
  •  

  • صفحاتی که در رتبه بندی بهترین و بدترین قرار گرفته اند
  •  

  • هرگونه شکاف محتوا را که باید پر کنید
  •  

  • نقاط درد که به سرعت برطرف می شوند
  •  

  • کدام صفحات باید به روز شوند

ممیزی های محتوا می توانند بخش بزرگی از وقت شما باشند ، اما بسیار مهم هستند. برای شروع کار به شما کمک می کند ، به برخی از قالب ها و ابزارها نیاز دارید.

ابزارهای حسابرسی محتوا

ابتدا می خواهید معیارها و نشانی های اینترنتی مورد نیاز برای ممیزی خود را جمع آوری کنید. این موارد ممکن است شامل موارد دیگر گوگل Analytics ، Screamingfrog ، SEMRush ، SocialCount و MOZ Open Site Explorer باشد.

شما همچنین به یک سند استراتژی محتوا ، صفحه گسترده تحقیق در کلمات کلیدی و یک صفحه گسترده موجودی محتوا نیاز خواهید داشت. دو مورد قبل باید قبل از سند استراتژی محتوا تکمیل شوند. ما یک مرور سریع درباره چگونگی این اتفاق ارائه خواهیم داد و سپس به جزئیات تمام اطلاعات مورد نیاز شما در بخش بعدی شیرجه می زنید.

صفحه گسترده موجودی موجودی

صفحه گسترده موجودی فهرست شما اولین قدم شماست و باید تمام صفحات خود را ردیابی کرده و کلیه اطلاعات و معیارهایی را که می خواهید بر روی آنها تمرکز کنید ، از جمله عنوان ، کلمه کلیدی ، لینک دهنده ، نوع محتوا ، URL و غیره را در بر بگیرد. این وقت گیرترین بخش حسابرسی شما خواهد بود. صفحه گسترده شما باید چیزی شبیه به این باشد:

علاوه بر این ، در اینجا یک صفحه گسترده ممیزی محتوا وجود دارد که در صورت مشکل در شروع کار خود از ابتدا می توانید بارگیری کنید.

سازماندهی داده های شما – شیرجه رفتن به جزئیات

قرار دادن تمام این داده ها به صورت دستی یک درد است. تعداد ساعات لازم برای صرف حسابرسی را با ابزارهای مفید کاهش دهید. برای پیدا کردن تمام صفحاتی که در حال حاضر در وب سایت شما میزبانی شده است ، از یک ابزار scraping محتوا مانند Screamingfrog استفاده کنید. Screamingfrog می تواند یک CSV از تمام آدرسهای اینترنتی شما ایجاد کند که به راحتی می توانید بارگیری کرده و شروع به استفاده کنید.

با این حال ، توجه داشته باشید که ممکن است برخی آدرسهای اینترنتی از دست رفته باشد (بنابراین یک بررسی مضاعف مورد نیاز خواهد بود) و نباید URL های غیر شاخص را وارد کنید. در واقع ، شما باید قبل از شروع حسابرسی خود از هرگونه اطلاعاتی که لازم نیستید خلاص شوید. این یک صرفه جویی در زمان واقعی است. پس از آماده شدن ، زمان آن رسیده تا قسمت دستی بیشتر شود. می خواهید زمینه های اصلی زیر را به صفحه گسترده موجودی محتوای خود اضافه کنید و اطلاعاتی را از منابع مختلف جمع آوری کنید.

     

  • عنوان
  •  

  • شرح محتوا
  •  

  • نوع محتوا
  •  

  • CTA
  •  

  • شخصیت (های اولیه)
  •  

  • تعداد کلمات

بعد از وارد کردن این اصول اولیه ، شروع به بررسی این موضوع کنید که هر پست چگونه کاربران را جذب می کند. این ممکن است شامل افزودن معیارهای زیر به صفحه گسترده موجودی محتوای شما باشد ، که بیشتر آنها را می توانید با استفاده از گوگل Analytics (مگر اینکه در آن به آن اشاره شده باشد) پیدا کنید:

     

  • نرخ کلیک (CTR)
  •  

  • زمان متوسط ​​در صفحه
  •  

  • نرخ گزاف گویی در هر صفحه
  •  

  • تاریخ انتشار
  •  

  • تاریخ “آخرین به روزرسانی” (در صورت وجود)
  •  

  • URL مقصد لینک دهنده هدفمند (از طریق SEMrush)
  •  

  • لایک و اشتراک گذاری اجتماعی (از طریق BuzzSumo)
  •  

  • تبدیلهای صفحه (در صورت استفاده)

انجام شمارش کلی اقدامات مورد نیاز مفید خواهد بود. نمودار ساده ای مانند این کار را انجام می دهد:

بهینه سازی محتوای موجود

اکنون باید ارزشمندی داشته باشیدداده های موجود از موجودی محتوای شما به اندازه کافی برای کمک به شما در تصمیم گیری های سخت درباره اینکه کدام محتوا برای حفظ شرایط ، بازنشستگی ، تغییر مجدد ، به روزرسانی و بهینه سازی استفاده کنید. ستونی را در صفحه گسترده خود اضافه کنید تا نشانگر کدام یک از این برچسب ها برای هر مورد باشد.

خودکار ابزارهای حسابرسی محتوا

چندین ابزار خودکار وجود دارد که می توانند در این راه به شما کمک کنند. اینجا چندتایی هستند:

     

  • خودکار سریع خودکار جوانه زدن
  •  

  • ابزار تحلیل محتوای محتوا (CAT)
  •  

  • Blaze

حسابرسی کلمه کلیدی

پس از تکمیل موجودی محتوای خود ، وقت آن است که برخی از تحقیقات کلمه کلیدی را انجام دهید. آیا یک موضوع یا کلمه کلیدی در صنعت شما وجود دارد که شما محتوای آن را ایجاد نکرده اید؟ کلمات کلیدی را که می خواهید رتبه بندی کنید ، رتبه بندی فعلی شما ، ویرایش ها یا بهینه سازی هایی که می خواهید انجام دهید ، و غیره را درج کنید. یک مثال ساده ممکن است به این شکل باشد:

معیارهای سئو ممکن است شامل شود

     

  • پیوندهای داخلی
  •  

  • پیوندهای خارجی
  •  

  • Backlink ها
  • Backlink

     

  • کلید واژه اولیه
  •  

  • H1 / H2
  •  

  • متن لنگر Backlinks
  •  

  • فوق داده
  •  

  • مؤسسه صفحه موز (PA)
  •  

  • سرعت صفحه و دوستی موبایل (با استفاده از یکپارچه سازی API گوگل Pag eSpeed ​​Insights با آدرس URL Profiler).
  • موبایل

     

  • ترافیک جستجوی ارگانیک (۹۰ روز گذشته)
  •  

  • منحصر به فرد بودن محتوا (استفاده از سایتی مانند Copyscape)

در طی این بخش از ممیزی ، شما باید بر این نکته توجه کنید که در حال حاضر برای کدام دسته از کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید و آنهایی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. سپس می توانید هرگونه شکاف را شناسایی کرده و محتوای دیگری ایجاد کنید یا محتوای موجود را بهینه کنید تا برای این شرایط رتبه بندی شود.

خلاصه استراتژی محتوا

در مرحله بعد ، زمان آن رسیده که سند استراتژی محتوا خود را تهیه کنید. این سند باید مروری بر اهداف شما ، همراه با موارد عملی دقیق و برنامه هایی برای حرکت به جلو داشته باشد. در اینجا دو مثال تصویری مختلف از نحوه نزدیک شدن به این بخش از پروژه وجود دارد:

سند استراتژی محتوا باید شامل موارد زیر باشد:

     

  • اهداف تجاری و معیارهای مرتبط با محتوا
  •  

  • Personas اولیه
  •  

  • مراحل خرید
  •  

  • مخاطب نیاز دارد
  •  

  • اهداف مربوط به دوره های زمانی خاص
  •  

  • (اختیاری) اطلاعاتی راجع به جایی که افراد شما به صورت آنلاین آویزان می شوند
  •  

  • (اختیاری) آنچه رقبای شما انجام می دهند و شما چگونه متفاوت هستید
  •  

  • (اختیاری) یک ماتریس محتوا از محتوای موجود شما (به عنوان مثال تصویر بر اساس ممیزی خود مراجعه کنید)

     

  • (اختیاری) انواع محتویاتی که روی آن کار می کنید و برای هر یک از آنها اهداف هستید
     
  • (اختیاری) گردش کار محتوا
  •  

  • (اختیاری) فرآیند ویرایش و انتشار محتوا

نوشتن گزارش شما

پس از انجام همه کارها ، وقت آن است که خلاصه ای از آنچه آموخته اید و آنچه را که پیشنهاد می کنید بر اساس اسناد حسابرسی و راهبردی که اکنون تکمیل کرده اید ، ارائه دهید. حتماً با یک خلاصه اجرایی که پیشرفت و یافته های کلی شما را مشخص می کند ، شروع کرده و سپس به داده ها شیرجه می زنید. تغییرات مورد نیاز را بر اساس میزان فوریت طبقه بندی کنید ، و حتما یک جدول زمانی اجرا و لیست وظایف لازم را قرار دهید.

توصیه می کنیم ابتدا URL هایی را که به این ترتیب علامت گذاری شده اند حذف یا بایگانی کنید ، سپس صفحات موجود را با محتوای تازه و هدف گیری مناسب کلمات کلیدی به روز کنید ، سپس محتوای دیگری را به هر صفحه ای که به آن نیاز دارید اضافه کنید. همانطور که مشاهده می کنید ، این موارد به لحاظ زمان مورد نیاز به حداقل تا شدیدترین فهرست شده اند.

بهینه سازی محتوای مداوم

بهینه سازی محتوای شما نباید پس از تنها یک ممیزی متوقف شود. این باید یک روند مداوم باشد که در طول سال ادامه یابد. ما توصیه می کنیم هر سال یک ممیزی محتوا انجام دهید تا هرچه ممکن است به روز باشد. برای اطلاعات بیشتر و منابع اضافی ، قالب ها و لیست های چک ، به لینک های زیر مراجعه کنید:

سئو و دیجیتال مارکتینگ