فروش اجتماعی: نحوه ارتباط با خریدار مدرن

بیشتر بازاریابان دیجیتالی می دانند که رسانه های اجتماعی بخش مهمی از تبلیغات تبلیغاتی است و وقتی صحبت از فروش می شود ، مطمئناً رسانه های اجتماعی مفید هستند. اما دقیقاً وقتی صحبت از استراتژیهای فروش می شود ، اجتماعی چقدر مفید است؟

دیجیتال

طبق یک نمایش اسلاید توسط A Sales Guy Consulting ، بیش از ۵۰٪ از فروشندگان ، اجتماع خود را به فروش پیوند می دهند و بیش از ۷۰٪ افرادی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ، ادعا می کنند که نتایج بهتری نسبت به همکاران خود دارند.

بنابراین ، شما باید کاری کنید که فروش دیجیتال و اجتماعی (فروش بهتر) برای فروش انجام دهد؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی ایجاد کار اجتماعی در تجارت خود بخوانید.

فروش اجتماعی چیست؟

در حالی که چیزهای فروش قدیمی بیشتر به دموها ، تماس های سرد و هدایت می پرداخت ، استراتژی فروش در حال حاضر بیشتر مربوط به آموزش و تعامل است ، به همین دلیل اجتماعی یک مؤلفه مهم هر استراتژی فروش دیجیتال امروز است.

فروش اجتماعی فقط به معنای ظهور یک عکس زیبا در فیس بوک و ایجاد “لایک” های زیادی نیست و یا گفتن چیزهایی شوخ در توییتر است. ضروری است که فروش اجتماعی در هر دو فضای B2B و B2C به صورت استراتژیک اتفاق بیفتد و در مراحل مختلف سفر مشتری استفاده شود.

به عنوان مثال با پاسخ دادن به سؤالات مربوط به محصولات ، به اشتراک گذاشتن فیلم های نسخه ی نمایشی و درگیر شدن در مباحث عمومی در زمان واقعی ، می توان از Social استفاده کرد نه تنها برای گرفتن سربهای سرد و ایجاد موارد زیر ، بلکه برای تعامل با طرفهای ذینفع.

بازاریابی محتوا کلیدی در فروش اجتماعی است

بازاریابی محتوا

محتوای اجتماعی شما بخشی از استراتژی کلی بازاریابی شما خواهد بود و برای این منظور می خواهید اطمینان حاصل کنید که همه اینها از لحاظ برند و مارک تجاری هستند. اما محتوا ، طبیعتاً غیر تبلیغی است ، بنابراین برای این منظور نمی تواند برخلاف مثلاً صفحه فروش با فرم طولانی که دوره ای را می فروشد ، تبدیل را انجام دهد.

با محتوا (و اجتماعی) شما مخاطبان خود را “گزیده” نمی کنید ، و همچنین تبلیغی ایجاد نمی کنید. شما در حال گفتگو واقعی با آنها هستید که به آنها امکان می دهد شما را درک کنند و ارزش خاصی را ببینید.

قیف فروش

بنابراین ، اگر محتوا و اجتماعی در صدر قیف فروش قرار دارد – یعنی وسیع ترین قسمت که به مشارکت توجه دارد ، چگونه می توان از آنها برای فروش واقعی استفاده کرد؟ در اینجا روش های مختلفی وجود دارد که متخصصان بازاریابی دیجیتال می توانند از اجتماعی برای کمک به حرکت در ترافیک در هر مرحله استفاده کنند.

بالا

در این بخش از قیف ، در حال بررسی این هستید که چه کسی به مخاطبان گسترده تری علاقه دارد. شما می خواهید بر اساس تعامل اجتماعی ، و همچنین درگیری در پست ها و مقالات وبلاگ ، منجر به ضبط شود.

وسط

در وسط قیف فروش خود ، می خواهید روی ارزشیابی به مشتریان ارائه دهید که فراتر از آموزش ابتدایی و اطلاعاتی مانند بالا باشد. شما هنوز هم محتوا با سطح سرب و سرب را ارائه می دهید ، اما در اینجا اطلاعات دقیق تری ارائه می دهید و به آنها پیشنهاداتی ارائه می دهید که می تواند آنها را به سمت خرید سوق دهد.

این نکته نه تنها در ایجاد علاقه بلکه در حقیقت جلب اعتماد آنها مهم است به طوری که آنها نسبت به خرید مطمئن باشند.

پایین

در آخرین مرحله از قیف فروش مشتری شما خرید خود را انجام می دهد و در این فرایند ، اطلاعات مهمتری را در مورد بازگشت یا بازگشت آنها ، ترجیحات آنها و غیره برای شما ارسال می کند. هدف شما در اینجا فقط بستن معامله نیست ، بلکه فروش متقابل ، افزایش فروش و یا ارائه انگیزه دیگری برای بازگشت آنها است.

سفر مشتری

قیف فروش شما نمایانگر سفر مشتری یا خریدار است. به طور معمول ، این روند نسبتاً خطی بود ، اما امروزه می تواند در بسیاری از کانالهای اجتماعی پراکنده شود ، به همین دلیل ردیابی آن می تواند بسیار دشوار باشد.

از آنجا که بستر انتخابی را انتخاب می کنید که از اهداف و اهداف تجاری شما پشتیبانی می کند ، می خواهید در صورت امکان با سایر مشاغل موجود در صنعت خود نیز توجه کنید. همچنین می خواهید راه هایی را برای ارائه محصول یا خدمات خود به روش مستقیم تر از کانال های سنتی که معمولاً مشتری را به وب سایت شما (یا فروشنده مانند آمازون) شامل می شود ، پیدا کنید.

این روشی است که فروش اجتماعی در سالهای اخیر تحول پیدا کرده است – در حالی که قبل از آنکه مردم معمولاً از بسترهای اجتماعی به طور مستقیم برای خرید فعالیت استفاده نکنند ، بیشتر از این که مجبور شوید از طریق بخش فروش یا شخص ثالث شرکت کنید ، فرصت بیشتری برای تعامل مستقیم وجود دارد.

فروش اجتماعی کمی کار فریبنده است زیرا طبیعتاً اجتماعی در انتهای تبدیل قیف فروش است. در این ، بیشتر مربوط به تعامل مخاطبان و ایجاد رابطه است تا تبدیل واقعی.

موفقیت فروش شما نه تنها به استراتژی خاص شما بستگی دارد ، بلکه تجارت شما با یک پلتفرم خاص نیز ارتباط خوبی دارد. توبدانید که چرا کاربران در وهله اول در روی سیستم عامل قرار دارند تا بدانند آیا خدمات یا کالای شما چشمشان را جلب می کند. Pinterest برای دستور العمل ها و مد بسیار عالی است و لینکدین برای تولید سرب در آموزش های حرفه ای و آموزشی به خوبی کار می کند.

ابزارهای زیادی نیز وجود دارد که می توانید برای ساختن موارد زیر بر روی سکو مورد علاقه خود استفاده کنید. برای یافتن افراد بیشتری از طریق اینستاگرام ، از ابزاری مانند Followerwonk در نظر بگیرید تا به شما در ساختن پیروان خود در Twitter یا SocialDrift کمک کند.

از Social برای ارتباط با اینفلوئنسرها و ارجاع ها استفاده کنید

اگر می خواهید زیربنایی برای تجارت خود ایجاد کنید ، پیروی از تأثیرگذار محبوب در بازاریابی دیجیتال و در یک زمینه خاص ، مهم است. حتی ممکن است بخاطر ارسال یک وبلاگ مهمان یا مشارکت با آنها درگیر همکاری باشید.

مراجعه ها روشی دیگر است که از طریق آن اجتماعی می تواند به افراد در ارتباط با سطح B2B کمک کند و لینکدین نمونه ای کامل از این امر است. به عنوان مثال ، از طریق ویژگی “اتصالات متقابل” در لینکدین می توانید به راحتی ارتباط متقابل در مورد پیشروها و چشم اندازهای حرفه ای را بپرسید.

Social برای ارتباط با دیگران در همان زمینه مناسب است ، آیا به دنبال مشتری در حوزه B2B هستید یا به دنبال مشتری در فضای B2C هستید. ایده این است که در واقع اجتماعی خود را درگیر کنید تا افرادی را دنبال کنید که واقعاً به خدمات یا محصول شما علاقه مند هستند.

معیارهای فروش اجتماعی

این مهم است که برای بهبود مستمر استراتژی فروش اجتماعی خود از آمار و نتایج کمی پیروی کنید ، اما این نکته را بخاطر بسپار که برخی از این موارد صراحتا با فروش در ارتباط نخواهند بود – این بیشتر مربوط به ردیابی مسیرها و پیروی از الگوهای ترافیک است تا از (لزوما). نگاهی به معیارهای مبتنی بر تبدیل

مناطق اصلی که می خواهید به آنها معیارهای اجتماعی بپردازید شامل الگوهای ترافیک لیست ایمیل و ورود به سیستم و تعداد دفعات مشاهده فیلم ها در کانال های مختلف است.

ابزارها و استراتژی های زیادی در خارج وجود دارد تا به شما در سازماندهی ، پیگیری و مدیریت فروش اجتماعی خود کمک کند. یکی از این شاخص های فروش اجتماعی لینکدین است که می تواند به بازاریابان B2B کمک کند تا درک کنند که با تعامل و برندسازی چقدر خوب عمل می کنند. گوگل Analytics همچنین می تواند در کشف منابع راهنمایی و رانندگی به شما کمک کند سرنخی در مورد اینکه کانال های مختلف مردم را به صفحات فرود و موارد مشابه چگونه می فرستند ، کمک کند. و البته ، ابزارهای زمانبندی و بازاریابی اجتماعی مانند HootSuite هنگام ردیابی معیارهای اجتماعی می توانند مسیری طولانی را طی کنند.

آن را شخصی سازید

یکی از راه هایی که رسانه های اجتماعی و سایر مطالب در مقایسه با تبلیغات سنتی از آن متمایز می شوند این است که فرصت های زیادی برای شخصی سازی وجود دارد. برخی از نمونه ها عبارتند از:

     

  • استفاده از chatbots های مبتنی بر مسنجر برای ارائه یک تجربه خرید سفارشی
  •  

  • کارآفرینان مستقل که از تجربیات شخصی خود برای ساخت داستان برند خود استفاده می کنند
  •  

  • مؤثرهایی که از حساب های اجتماعی شخصی خود و پیگیری های بزرگ برای تبلیغ مارک های مورد علاقه خود استفاده می کنند
  •  

  • استفاده از Facebook Live برای پخش منظم فعالیت های روزانه و فعالیت های تجاری

نکته اصلی در اینجاست که اصالت طی مسیری طولانی به سمت درگیری می رود و گرچه ممکن است این مسئله تنها در چند سال گذشته صادق باشد ، اما اثبات آن از نظر ایجاد اعتماد عمومی و همچنین تخصص بیشتر و مهم تر است.

به بیان ساده ، مردم در صورت دیدن چهره ای که می توانند به آن اعتماد کنند ، احتمالاً اقدام به خرید می کنند. اما نه تنها چهره – تمام ایده این است که از رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا به طور منظم در مورد آنچه انجام می دهید صحبت کنید. رسانه های اجتماعی فرصت های زیادی را برای نمایش ابتکارات ، مشارکتها ، رویدادها و فعالیتهای بازاریابی جدید ارائه می دهند.

آیا فروش اجتماعی می تواند به هر شغلی رشد کند؟

فروش دیجیتالی و اجتماعی بخشی از استراتژی فروش و بازاریابی در حال انجام یک شرکت است و باید به این منظور با شرکت و اهداف تجاری آنها رشد و تکامل یابد. ممکن است ساختن دنبال کننده ها کمی سخت باشد و در ابتدا این راه را به چالش بکشد ، اما مطمئناً جایی برای همه افراد در آنجا وجود دارد – تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی ابتکاری باشید و مجبور هستید پاداش ها را بدست آورید!

دانلود بروشور Course