چگونه خدمات طراحی فریلنسری خود را قیمت گذاری کنیم

چگونه خدمات طراحی فریلنسری خود را قیمت گذاری کنیم

قیمت گذاری مناسب کار طراحی یکی از سخت ترین کارهایی است که یک فریلنسر باید انجام دهد.به عنوان یک طراح گرافیک مستقل، تعیین نرخ برای مشتریان جدید چالش برانگیز است، به خصوص زمانی که شما عازم. در اینجا هیچ فلسفه ای برای همه وجود ندارد – استعدادها و امتیازات هر فریلنسر منحصر به فرد است.به عنوان یک تازه وارد، ممکن است فکر کنید که برای ایجاد مشتری نیاز به تعیین قیمت های پایین تری دارید، اما این چنین نیست. مورد. در عوض، بین پاداش منصفانه و کار با کیفیتی که هر دو طرف از آن راضی هستند، تعادل ایجاد کنید.ایران سایت قدیمی ترین شرکت طراحی سایت iransite.com در ایران

میانگین نرخ ساعتی برای یک طراح گرافیک آزاد چقدر است؟

بسیاری از طراحان آزاد شغل خود را با هزینه شروع می‌کنند. ساعتی

هنگام شارژ از مشتریان، آنها هزینه ساعتی خود را در تعداد تخمینی ساعات کاری ضرب می‌کنند و فاکتوری با قیمت نهایی برای آنها ارسال می‌کنند. اما طراحان گرافیک مستقل چقدر درآمد دارند؟

طبق گزارش Upwork – یک پلتفرم فریلنسینگ محبوب — طراحان گرافیک بین 40-45 دلار در ساعت درآمد دارند با حقوق سالانه 90000 دلار. همین نظرسنجی نشان می‌دهد که 60 درصد از این جمعیت‌شناسی از طراحان گرافیک، 9 تا 5 شغل سنتی را ترک می‌کنند و به دنبال شغل آزاد تمام‌وقت هستند. بسیاری از طراحان قبل از تبدیل به حرفه ای به عنوان یک طراح مستقل تمام وقت، به عنوان یک تلاش جانبی برای توسعه یک نمونه کار، شروع به کار آزاد می کنند، بنابراین این دستمزد احتمالاً نشان دهنده طراحان با سابقه و با تجربه است.

نحوه تعیین نرخ خود به عنوان یک فریلنسر

نرخ های بالا صرفاً یک نقطه شروع هستند. شما باید قبل از تنظیم نرخ های خود برای بازتاب تجربه، حجم کاری و خواسته های مشتری، عوامل دیگری را بررسی کنید.

پروژه‌هایی که انجام می‌دهید نیز بر نرخ‌های شما تأثیر می‌گذارند. اگر برای پروژه‌های پیچیده هزینه می‌گیرید، شاید بهتر باشد ساعتی شارژ کنید تا اینکه به مشتری خود نرخی مبتنی بر پروژه بدهید.

در زمینه تحقیق کنید

به میانگین بازار نگاه کنید. قیمت گذاری برای جایگاه خود و طراحان با پروفایل ها و تجربه مشابه را بررسی کنید. وب‌سایت‌هایی مانند PayScale، Glassdoor و Thumbtack قیمت متوسط را برای صنایع و مشاغل مختلف نشان می دهد. برای اینکه بدانید طراحان دیگر در زمینه‌های خاص چه چیزی را دریافت می‌کنند، از پلتفرم‌های فریلنسری مانند تالارهای عمومی Upwork و Fiverr پرس و جو کنید.

ببینید افراد بر اساس تجربه، مجموعه مهارت، نوع کار و مشخصات پروژه، چقدر هزینه می‌گیرند. مشخصات پروژه بسته به تعداد محصولات مورد نیاز و پیچیدگی آنها، نقش مهمی در قیمت گذاری طراحی ایفا می کند. به عنوان مثال، اگر شما یک طراح هستید که در نمودارهای تعاملی تخصص دارد، می توانید نرخی متفاوت از یک طراح عمومی دریافت کنید. و اگر یک نمودار می‌سازید، نرخ متفاوتی نسبت به زمانی که باید یک سری هشت تایی بسازید، نقل می‌کنید.

ارزش خود را بدانید

به عنوان یک طراح آزاد در سطح ابتدایی، شروع با نرخ های ساعتی پایین منطقی به نظر می رسد. شما قبلا هرگز این کار را انجام نداده اید و نمی دانید چگونه خود را به یک مشتری بالقوه معرفی کنید. نقل قول نرخ های پایین تر ممکن است راه خوبی برای جلوگیری از از دست دادن مشتریان قبل از شروع به نظر برسد. اما مطمئن شوید که بی‌تجربه بودن شما باعث نمی‌شود که خودتان را کوتاه بفروشید.

با تحقیق در مورد بازار و مقایسه کار خود با سایرین با نمونه کارهای مشابه، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. درک ارزش کار به شما این قدرت را می دهد که بخواهید غرامت عادلانه ای بخواهید و به اندازه ای که ارزش دارید به شما پرداخت شود. قیمت هایی را که احساس می کنید ارزش وقت شما را دارد تعیین کنید و از مشتریان راضی برای کمک به مذاکرات آینده بخواهید.

هدف یافتن تعادلی است که هم برای شما و هم مشتری مناسب باشد. اگر نمی توانید روی نرخ به توافق برسید، قابل قبول است که ادامه دهید. گاهی اوقات، اگر به معنای پیدا کردن کار معنادارتر در جای دیگر است، بهتر است مذاکرات دشوار را کنار بگذارید. .

تعیین کنید که نرخ ساعتی یا مبتنی بر پروژه را ترجیح می دهید

بسیاری از طراحان گرافیک آزاد نرخ ساعتی را انتخاب می کنند. اما رویکرد دیگری نیز وجود دارد: نرخ‌های مبتنی بر پروژه. هر دو مدل قیمت‌گذاری به‌طور گسترده در جامعه طراحی گرافیک آزاد استفاده می‌شوند، اما کدام یک برای شما مناسب است؟

اجازه دهید با نرخ‌های ساعتی شروع کنیم. نرخ های ساعتی جبران زمان سرمایه گذاری شده در پروژه را تضمین می کند. اگر پروژه ای را نقل قول کرده اید که 15 ساعت طول می کشد و در واقع 18 ساعت طول می کشد، می توانید برای زمان اضافی صرف شده صورتحساب بگیرید. به‌علاوه، بسیاری از انجمن‌های آنلاین درباره درآمد بر اساس تجربه و مهارت بحث می‌کنند و به شما امکان می‌دهند نرخی را پیدا کنید که به بهترین وجه متناسب با سطح تخصص شما باشد.

با این حال، نرخ‌های ساعتی هنگام نظارت بر پروژه‌های متعدد مالیاتی می‌شوند. شما باید تخمین بزنید که هر پروژه چقدر طول می کشد و بر این اساس از مشتریان نقل قول کنید – و اگر به مهارت های تخصصی نیاز دارد، ممکن است مشتریان با نرخ ساعتی بالا منصرف شوند.

همانطور که در طراحی و بهبود گردش کار خود بهتر می شوید، احتمالاً متوجه خواهید شد که نرخ های ساعتی جذابیت خود را از دست می دهند. به هر حال، وقتی بهتر می‌شوید، نباید همان مبلغ یا کمتر به شما پرداخت شود.

این ما را بهنرخ‌های مبتنی بر پروژه می‌رساند. همانطور که از نام آن پیداست، در عوض، از شارژ ساعتی، شما برای هر پروژه شارژ می کنید. وقتی صورت‌حساب را به این روش انجام می‌دهید، بسته به پیچیدگی آنها و سرمایه‌گذاری زمانی پیش‌بینی‌شده‌تان، تعیین نرخ‌های مختلف برای پروژه‌های مختلف آسان‌تر است. به طور کلی، نرخ پروژه به شما امکان می دهد تا به عنوان یک برند رشد کنید و سودآورتر شوید زیرا نرخ های شما به طور مستقیم با رشد شما متناسب است. شما به جای زمان، تجربه، تخصص و کیفیت را می فروشید.

با این حال، نرخ های پروژه کمی گیج کننده است، به خصوص برای فریلنسرهای سطح ابتدایی. تعیین نرخ مناسب پروژه چالش برانگیزتر از تعیین نرخ ساعتی است، زیرا طراحان بی تجربه ممکن است در پیش بینی میزان ارزش یک پروژه دچار مشکل شوند.

توصیه می کنیم به عنوان مبتدی از نرخ های ساعتی شروع کنید و به نرخ های پروژه تغییر دهید. با رشد شغل آزاد کاری، نرخ های دقیق تری ارائه دهید.

نکاتی برای افزایش نرخ خود

تنظیم نرخ ها به معنای تعیین مناسب ترین قیمت گذاری بر اساس اطلاعاتی است که در مورد مشتری، پروژه و پیچیدگی کار دارید. مذاکره نیز در اینجا نقش کلیدی ایفا می کند – اگر کاملاً مشتاق یک پروژه هستید، تغییر ساختار قیمت شما همیشه امکان پذیر است.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما لیستی از نکاتی را گردآوری کرده ایم که به شما کمک می کند تا به پروژه خود دست پیدا کنید. با توسعه مهارت و تجربه خود، نرخ طراحی گرافیک مستقل افزایش می یابد.

قیمت ها را بعد از سال جدید تعیین کنید

نرخ های خود را سالانه افزایش دهید. آنها نباید ثابت بمانند، حتی اگر برای تورم تعدیل شوند. تمرین و کار مداوم باعث رشد و تجربه می شود که کار شما را ارزشمندتر می کند.

مهارت های جدید را بهبود دهید یا بیاموزید

سطوح مختلف تجربه و تخصص به شما امکان می دهد هزینه بیشتری دریافت کنید. مهارت های فعلی خود را تقویت کنید و مهارت های جدید را از طریق دوره ها یا گواهینامه ها یاد بگیرید. بسیاری از منابع رایگان به صورت آنلاین در دسترس هستند، مانند دانشگاه Webflow، Udemy و Coursera، تا ابزارهای اضافی را در اختیار شما قرار دهند. کار با

هنگامی که مشتریان را افزایش می‌دهید و به رسمیت شناخته می‌شوید، قیمت‌های جدیدی را تعیین کنید

با رشد یک کسب‌وکار آزاد، تقاضا در کنار اعتبار و شهرت شما افزایش می‌یابد و بر در دسترس بودن شما تأثیر می‌گذارد. در این مرحله، مشتریان صرفاً برای خدمات شما هزینه نمی پردازند، بلکه برای ارتباط با نام تجاری شما هزینه می پردازند.

به عنوان مثال، اگر خدمات طراحی لوگو را ارائه می دهید و خود را در بمباران درخواست های کسب و کارهای کوچک می بینید، این یک نشانه است. برای افزایش نرخ‌ها برای اطمینان از ارائه خدماتی به ارزش پهنای باند خود – و برای کسانی که توانایی پرداخت آن‌ها را دارند.https://iransite.com/web

مطلب دیگر :   مقایسه و بررسی کامل کتری برقی و سماور برقی از نظر کاربرد و ویژگی ها

آماده ترس از فریلنسر را از بین ببرید؟

معرفی The Freelancer’s Journey: دوره رایگانی که به شما می آموزد چگونه به عنوان یک طراح وب فریلنسری موفق شوید – از جذب مشتری تا راه اندازی وب سایت های آنها.

برای اینکه یک خودی جریان وب باشید مشترک شوید

از شما متشکرم! شما اکنون مشترک شده اید!

اوه! هنگام اشتراک مشکلی پیش آمد.

اکنون ثبت نام کنید

اشتباهات رایج هنگام تعیین نرخ

برای فریلنسرهای سطح ابتدایی معمول است که پتانسیل درآمد خود را به دلیل کمبود تجربه محدود می کنند. ما چند اشتباه را که طراحان گرافیک آزاد هنگام راه‌اندازی کسب‌وکارشان مرتکب می‌شوند، برجسته کرده‌ایم.

هزینه بسیار کم

در مهارت‌ها و تجربه خود شک نکنید. سندرم ایمپوستر در متخصصان خلاق رایج است اما جایی در فرآیند تعیین نرخ ندارد. خدمات شما ارزش واقعی را برای مشتریان ارائه می‌کند، و باید در قبال آن‌ها دستمزد منصفانه دریافت کنید.

مشتریان آزاد سطوح مختلفی از تجربه و شهرت دارند، اما مشتریان نیز چنین هستند. در ابتدا لازم نیست با بزرگترین سازمان ها معامله کنید. در عوض، از کوچک شروع کنید و با بهبود مهارت‌های خود، کسب تجربه و فراتر از انتظارات مشتری، راه خود را ادامه دهید.

فراموش کردن در نظر گرفتن هزینه‌های تجهیزات و مالیات

برخلاف کارمندان حقوق‌بگیر، فریلنسرها مسئول هزینه ها و مالیات های تجاری خود هستند. این به هزینه کار شما می افزاید. اگر کارهای طراحی را انجام می دهید، برای مدیریت نرم افزارهایی مانند Photoshop و Figma به سخت افزار مناسب نیاز دارید. شما همچنین باید هزینه نرم افزار را خودتان بپردازید، و برخی از آنها مبتنی بر اشتراک هستند، به این معنی که این یک هزینه مکرر است.

کارمندان حقوق بگیر مزایایی مانند بیمه درمانی دریافت می کنند و مبالغ خاصی از چک های حقوقشان برای پوشش مالیات برداشته می شود. توسط شرکت فریلنسرها چنین مزایایی را دریافت نمی کنند. باید هزینه‌ها و حواله‌های خود را به دقت پیگیری کنید تا زمانی که فصل مالیات فرا می‌رسد، آنها را به‌درستی از مالیات خود کسر کنید و مالیات شغلی خود را بپردازید.

حفظ قیمت یکسان

حفظ همان قیمت پتانسیل درآمد را محدود می کند، چه شارژ ساعتی یا توسط پروژه.

همچنین می‌توانید پس از یادگیری یک مهارت جدید یا دریافت گواهینامه، نرخ‌ها را افزایش دهید. به عنوان مثال، فرض کنید شما در ابتدا فقط طراحی لوگو را ارائه دادید، اما از آن زمان مهارت ایجاد دارایی های رسانه های اجتماعی، دستورالعمل های برندسازی و موارد دیگر را به دست آورده اید. شما باید قیمت های خود را افزایش دهید تا با ارتقای خدمات خود مطابقت داشته باشد. اگر نگران از دست دادن مشتریان فعلی هستید، به آنها یک دوره مهلت ارائه دهید که در آن نرخ های قدیمی را برای مدت زمان معینی حفظ کنند.

‍منبع: https://iransite.com/