۱۰ حقیقت جالب درباره بدن زنان و ویژگی های شگفت انگیز آن

در یونان باستان، زنا رو به خاطر فرق هاشون با مردان، گونه ای متفاوت از مردان می دونستن. هرچند درزمان صدها سال تحولات زیادی در مورد حقوق مدنی زنان انجام شده، اما هنوزم رازهای سر به مهر زیادی درمورد بدن زنان هست.
در ادامه به چند حقیقت باحال درباره ویژگیای عجیب بدن زنان می پردازیم.

۱- تهوع صبحگاهی واسه مادران آینده خوبه

محققان امریکایی فهمیدن تهوع صبحگاهی ای که زنان در دوران بارداری به اون دچار می شن، واقعا یه جور ساختار مقابله ایه که به جنین کمک می کنه از سموم به وجود اومده به وسیله ماهی، گوشت قرمز و مرغ مصرفی مادر، دور بمونه. علاوه بر این، تجربه تهوع صبحگاهی، نشون دهنده قوی بودن جنینه. چون طبق تحقیقات، زنان بارداری که دچار تهوع صبحگاهی می شن، احتمال سقط جنین در اونا خیلی کمتره.

۲- زنان توانایی زیادی در شنیدن صداهای فرکانس بالا دارن

زنان از سنین خیلی کم می تونن صداهای فرکانس بالا رو بشنون (صدا هر چی فرکانس بالاتری داشته باشه زیرتره). یه نوزاد دختر یه هفته ای می تونه صدای مادرش رو از صدای گریه یه نوزاد دیگه تشخیص بده. این ویژگی نه فقط به کار مراقبت از نوزادان، بلکه به تشخیص دروغگویی بقیه هم می تونه کمک کنه.
زنا می تونن کوچیک ترین تغییر در زیر و بمی صدا که هنگام دروغ گفتن اتفاق می افته رو تشخیص بدن.

۳- زنا باهوش تر از مردان هستن

هرچند مردان مغز بزرگ تری دارن، اما نتیجه تست هوش زنان، ۳ درصد بهتر از مردونه. این مسأله و همینطور توانایی انجام همزمان چند کار در زنان، به وجود اومده به وسیله تفاوتیه که در ساختار مخچه اونا هست.
واقعا، در مقایسه با مردان، اندازه مخچه زنان بزرگ تر بوده و ارتباطات عصبی اون حدود ۳۰ درصد بیشتره.

۴- کروموزوم ایکس سیستم ایمنی بدن رو قوی تر می کنه

به گفته محققان بلژیکی، کرموزوم ایکس که عامل تولد نوزادان دختره، شامل میکرو RNA بیشتریه. RNAا سیستم ایمنی نوزاد رو قوی می کنن و خطر بروز سرطان رو کاهش میدن.

۵- زنا راحت تر از پس بیماریا بر میان

محققان فهمیدن، هورمون استروژن که در بدن زنان بیشتر از مردونه، نقش اصلی رو در فرو نشاندن روند التهاب در بدن داره، یعنی بدن زنان زودتر و راحت تر از مردان از عهده بیماریا بر میاد. استروژن هم اینکه از سرعت پیر شدن بدن کم می کنه، پس احتمال اینکه زنا عمر طولانی تری داشته باشن بیشتره.

مطلب دیگر :   دیدار اردیبهشتی با چهار محال ایران: گشتی در بهشت بختیاری ها

۶- عامل سن در تجربه نشونه های سندرم پیش قاعدگی نقش داره

احتمال تجربه علائم سندرم پیش قاعدگی در زنان، در اوایل نوجوونی و بعد از دهه چهل زندگی بسیار بیشتره، چون شدیدترین تغییرات هورمونی زنان در این دوره ها اتفاق می افته. سردرد، تغییرات پوستی و دردهای مفاصل و عضلانی، از جمله این نشونه ها هستن.

۷- عامل انگیختگی هر چی که باشه اثر برابری در مغز زنان داره

بررسی تصاویر ام آر آی مغز زنان نشون داده، فکر کردن به غذا، همون قسمتایی از مغز اونا رو روشن می کنه که هنگام تحریک شدن به واسطه شریک جنسی شون، درگیر می شن.
این مسأله مخصوصا در زمان ویارهای دوران بارداری مشخصه.

۸- روشای جلوگیری از بارداری روی جذابیت ظاهری زنان اثر میذاره

تحقیقات نشون میده مردان جذب زنائی می شن که قدرت باروری دارن، حتی اگه داشتن بچه جزء هدف هاشون در زندگی مشترک نباشه. بوی بدن زنان و دیگه گرایشات بیولوژیکی باعث این مسأله می شه.
اما جلوگیری از بارداری از جذابیت زنان کم می کنه چون اندازه هورمونای مردونه رو در بدن اونا زیاد می کنه و قدرت باروری رو نابود می کنه.

 

۹- به چه دلیل دستای زنا سردتره؟

 

 

 

دمای دستای زنان کلا حدود ۲ درجه سانتیگراد پایین تر از مردونه. به فکر محققان، دلیل این مسأله اون هستش که زنا در کل توده عضلانی کمتر و در عین حال، نسبت سطح به حجم بیشتری در مقایسه با مردان دارن، به همین خاطره که گرمای بدن شون رو زود از دست میدن.