۷ سریال انیمه دیدنی برای کسانی که چیزی در مورد این ژانر نمی دانند

بیشتر افراد درک چندانی از انیمه که همون انیمیشنای ژاپنی هستن نداره مگه اینکه از دوران کودکی و نوجوونی با این ژانر آشنا شده و با سریالای انیمه اینطوری بزرگ شده باشه. سریال انیمه از بیرون مانند کارتونای بچه گونه، پر از شخصیتای تخیلی و غیرواقعی، کلیشه های عجیب و غریب و مقادیر زیادی نبردهای ملودراماتیک غیرطبیعیه. همه اینا واقعیت دارن اما چیزی که به این ژانر قشنگتر جذابیت بی بدیلی بخشیده اینه که قوانین عجیب اون در آخر سهم خیلی از زیباییای اونو به خود اختصاص میده.

از خیلی از جهات، هیچ وقت نخواهید دونست که چه انتظاری از انیمه دارین و همین غیرقابل پیش بینی بودن و غریب بودن متفاوت این ژانره که تماشای اونو جذاب می سازه. اما این محمل فقط به خاطر ویژگیای عجیب و غریبش محبوبیت نیافته. به عنوان یه ژانر، انیمه یکی از وسیع ترین و جذاب ترین داستانای که میشه در تلویزیون دید رو ارائه میده. ژانر انیمه با به کار گیری فصول متوالی و طولانی خود واسه پیشرفت و رشد شخصیتای دوست داشتنی و باارزش سرمایه گذاری خود و شکل دادن به سناریوهای هیجان انگیز به محبوبیت بالایی رسیده.

اگه یه انیمه مناسب رو انتخاب کنین ممکنه یهو فهمیده باشین صبح شده و شما هنوز مشغول تماشای سریال انیمه فوق هستین و هر بار به خود میگه این اپیزود آخریه که تماشا می کنم اما این هیچ وقت به “آخرین اپیزود” نرسید. همه این اتفاقات در شرایطی اتفاق می افته که مطمئنین این داستانای ذره ای واقعیت نداره و نمی تونه داشته باشه. البته واسه درک این احساس باید اون سریال انیمه ای رو پیدا کنین که شما رو به خود جلب می کنه.
اگه شمام آشنایی چندانی با دنیای سریالای انیمه ژاپنی ندارین اما می خواین بدونین این همه هیاهو واسه چیه با ادامه این مطلب همراه باشین تا ۷ مورد از بهترین انیمها که واسه “انیمه-اولی‌ها” بهترین گزینه ها هستن رو به شما معرفی کنیم.

۷- غول توکیو

هر چند انیمه و ژانر وحشت تازگیاً ترکیبی بسیار پرمخاطب و محبوب بودن، اما در میان انیمهای ترسناک کمتر انیمه ایه که بتونه با سریال انیمه ترسناک «غول توکیو» (Tokyo Ghoul) رقابت کنه.
این سریال انیمه در مورد نوجوانیه که کم کم به یه هیولای خونخوار تبدیل می شه.
سریال نامبرده اونقدر عجیب و غریب و گاه ناراحت کننده س که نمونه اونو هرگر ندیده اید. اما همین موضوع باعث جذابیت تماشای سریال انیمه «غول توکیو» شده.

برخلاف خیلی از دیگر انیمهایی که در این فهرست به اونا اشاره می شه، این انیمه شما رو با بی انتها بودن قلمرو انیمه آشنا می کنه و اینجوری وجود بچه گونه ای که به نادرستی به این ژانر نسبت داده می شه از ذهن شما پاک می شه.
این سریال هر چند بسیار ترسناکه اما داستانی جذاب و بی اشکال در درون خود داره.
با به تصویر کشیدن سختیای زندگی به عنوان هیولایی که به وسیله جامعه به حاشیه رانده شده، این سریال هسته ای عجیب و عاطفی و البته موثر بوجود می آورد که مخاطب رو مستقیما با تقلاهای شخصیت اصلی درمونده داستان در رابطه می سازه.

اگه تازه می خواین وارد دنیای سریالای انیمه شید و به دنبال چیزایی بسیار عجیب تر از سریال انیمه محبوب «ناروتو» (Naruto) هستین، بدونین که این انیمه ترسناک دقیقاً همون چیزیه که واسه شروع کار به اون نیاز دارین. این سریال بسیار مشکی و پیچیده بوده و به طور قطع واسه افراد دل نازک مناسب نیس اما اگه به دنبال یه سریال شدیدا ترسناک می گردید، گزینه ای مناسب تر از «غول توکیو» پیدا نمی کنین. واسه دانلود این انیمه زیبای ژاپنی می تونین به این لینک مراجعه کنین و از تماشای اون لذت ببرین.

۶- کیمیاگر تموم فلزی

چه سریال اورجینال رو نگاه کنین و چه سری وفادار تر به مانگای «برادری» (Brotherhood) رو دیده باشین، سریال انیمه «کیمیاگر تموم فلزی» (Fullmetal Alchemist) مطمئنا باید در فهرست تماشای انیمه اولی‌ها قرار داشته باشه. این سریال انیمه مهیج-مارجراجویانه دیدنی که بعضی از ظاهری ترین شخصیتای تاریخ انیمه رو در خود داره پر از رمز و راز و پیچیدگیه و همزمان از دید احساسی و عاطفی شما رو تحت تاثیر قرار میده. درست مانند بیشتر سریالای انیمه دیدنی، این انیمه هم دنیایی بسیار پرجزییات ساخته و از مناظر منحصر بفرد و داستانای تخیلی استفاده می کنه.

چه در درون یه شهر بیابانی تحتِ کنترل پیامبری دروغین باشه و چه تو یه مزرعه بسیار زیبایی که شخصیتای اصلی داستان در اون بزرگ شدن، تنوع لوکیشنای جذاب سریال بدین معناست که ثبات «کیمیاگر تموم فلزی» باعث می شه که جذابیت و پیشرفت این سریال بازم ادامه داشته باشه. اما مهم تر از همه این که سریال انیمه نامبرده یکی از جذاب ترین انیمهای سریالی منتشر شده در دنیای تلویزیون هستش.
سبک روایتی با سیر داستانی متعادل و مناسب و شخصیتایی که خوب نوشتن شدن باعث شده که این انیمه ماجراجویانه گزینه ای عالی واسه ورود به دنیای عاشقان این ژانر باشه.

هر چند نظرات در مورد بهترین اقتباس از داستان اصلی «کیمیاگر تموم فلزی» فرق داره اما کمتر کسی پیدا می شه که کیفیت «کیمیاگر تموم فلزی» رو زیر سوال ببره. این مورد یکی از اون سریال هاییه که از بدو شروع قدرت خود رو به شما نشون میده و به خاطر همین واسه کسایی که هنوز درکی از دنیای انیمه ندارن یه انتخاب لازم میشه. واسه دانلود این سریال انیمه قشنگتر می تونین به این لینک مراجعه کنین.

۵- حمله به تایتان

حتی اگه علم و درک شما از دنیای انیمه خیلی کم باشه هم اسم سریال انیمه «حمله به تایتان» (Attack On Titan) رو شنیدین. وقتی که این انیمه در سال ۲۰۱۳ واسه اولین بار منتشر گردید به خاطر دنیای تاریک، مهیج و ترسناک خود به سرعت محبوب شد و با به کار گیری هیولاهای ترسناک، خشونت بی امان و شرایط بیرحمانه به تصویر کشیده در اون به یکی از محبوب ترین سریالای انیمه سالای گذشته تبدیل گشت.

در دنیایی که سریالای محبوبی مانند «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones) و «مردگان متحرک» (The Walking Dead) در حال پخش هستن حتی با داشتن علاقه با دنیای انیمه هم امکان داره از تماشای این سریال انیمه صرف نظر کرده باشین. راه و روش این سریال در پیشرفت شخصیتا و ترکیب منحصر به فرد ترس با سکانسای مهیج جذاب باعث شده که سریال «حمله به تایتان» طرفداران بسیاری پیدا کرده و یه خط داستانی بدون هیچ سختی ای قابل سرمایه گذاری جفت و جور شه که بدون هیچ سختی ای وارد اون میشین. شروع داستان با یه اتفاق آخرالزمانی ناخوشایند و مشکی کم کم عمیق تر می شه و با ایجاد ابهامات و پرسشایی تو ذهن تماشاگر اونو با خود همراه می سازه.

سیر داستانی سریال انیمه «حمله به تایتان» همیشه در حال تغییره و همین تم داستانیه که باعث می شه نتونین دست از تماشای سریال بکشین. اگه مشکلی با کشته شدن آزار دهنده شخصیتای مورد علاقه تون ندارین، این سریال انیمه جذاب بهترین طعمه واسه کشیدن شما به درون دنیای سریالای انیمه میشه. واسه دانلود و لذت بردن از این سریال انیمه می تونین از این لینک استفاده کنین.

مطلب دیگر :   کلاهبرداری با تلگرام و تانگو

۴- آکادمی قهرمون من

اگه سریالی انیمه رو بشه با فیلمای هری پاتر مقایسه کرد مطمئنا اون سریال انیمه «آکادمی قهرمون من» (My Hero Academia) میشه. این سریال دنیایی بزرگ پر از شخصیتای دوست داشتنیه که داستان سفر ماجراجویانه یه نوجوون واسه تبدیل شدن به بزرگترین ابرقهرمان دنیا روایت می کنه و ماجراجویی اش اونو به یه مدرسه واسه قهرمانان جوون می بره. این سریال که خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین سریالای انیمه تبدیل شد، خیلی راحت یه از قابل درک ترین سریالای انیمه ایه که تا حالا در دنیای انیمه دیدین.

چه به خاطر دنیای جذاب، سبک موثر یا حس شوخ طبعی شرورانه اش باشه، سریال انیمه «آکادمی قهرمون من» یه گزینه لازم واسه هم علاقمندان این ژانر و هم کسانیه که علاقه و باور چندانی به انیمه ندارن. اما بهترین جنبه این سریال ابرقهرمانی اصرار همیشگی نویسندگان روی نمایاندن جزییات هر کدوم از شخصیتای منحصر به فرد داستان و زندگی گذشته اوناس که باعث می شه سریال همیشهً از راه طبیعی بودن وجود شخصیتای اصلی اون خود رو درگیر خود سازه.

مهم نیس که این شخصیتا تو یه فستیوال خونین و مرگبار ورزشی با هم رقابت می کنن، واسه تبدیل شدن به یه ابرقهرمان پر طاقت و سمج تلاش می کنن یا به یه تور تفریحی تابستونی می رن، اما اطمینان داشته باشین که هیچ نقطه خسته کننده ای در داستان این سریال پیدا نمی کنین. اگه به دنبال تماشای یه سریال با سیر روایتی سریع، پر مهیج و بسیار سرگرم کننده و جذاب هستین به شما پیشنهاد می کنیم که هر چی سریع تر سریال انیمه «آکادمی قهرمون من» رو تماشا کنین. واسه دانلود این سریال انیمه می تونین از این لینک استفاده کنین.

۳- مرد یه مشتی

شاید یکی از دلایل این که تعدادی از طرفداران انیمه هر روز ۱۰۰ حرکت شنا، دراز نشست و حرکت اسکوات انجام میدن سریال انیمه «مرد یه مشتی» (One-Punch Man) باشه؛ یه سریال انیمه ابرقهرمانانه و هجوآمیز که با هر اون چیزی که در این ژانر دیدین فرق داره.
این سریال داستان یه قهرمون بی مو رو روایت می کنه که دشمنانش رو فقط با ضربه یه مشت شکست میده. این سریال انیمه با هجو اینجور تواناییای ابرقهرمانانه، دیالوگای جذاب شخصیتای منفی، نبردهای دیدنی ابرقهرمانانه و داستانای اصیل اگزجره در آخر یه دنیای جذاب رو شکل میده که شخصیتای دوست داشتنی زیادی در اون هستن.

این سریال انیمه که تنها ۱۲ اپیزود داره یکی از بهترین سریالا واسه علاقمندان به دنیای انیمه س که وقت خیلی از شما نمی گیره اما یه آشنایی بی بدیل با شوخ طبعی و هجو خاص موجود در ژانر انیمه رو براتون جفت و جور میسازه. اما در زیر این لایه دوست داشتنی از شوخی و کمدی، دنیای سریال انیمه «مرد یه مشتی» هنوزم از اون دنیاهای به یاد ماندنیه. در شرایطی که فصل دوم این سریال بزودی در دسترس قرار می گیره، رفتن به سراغ سریال «مرد یه مشتی»تجربه اولیه آشنایی با ژانر انیمه سریالی به شکلی فراموش نشدنی و بسیار جذاب رو واسه شما جفت و جور میسازه. با دانلود این سریال در این لینک از تماشای اون لذت ببرین.

۲- کابوی بیباپ

به عنوان یکی از بهترین سریالای انیمه ساخته شده در طول تاریخ این ژانر و، به شهادت بسیاری،شاید بهترین انیمه سریالی، انیمه «کابوی بیباپ» (Cowboy Bebop) یه انیمه علمی تخیلی سبک نوآره که مثل عنوان اون بسیار جذاب و سرگرم کننده س. هر چند این سریال برخلاف سریالای دیگه طول چندانی نداره اما به دلیل پرداخت عالی شخصیتا، صداگذاری عالی (بازی با صدا) و سبک روایتی منحصر بفرد خود به یکی از نمادهای ژانر انیمه سریالی تبدیل شده و گزینه مناسبی واسه کسانیه که میخوان از ژانر انیمه سر دربیارن و به درکی اولیه اما جذاب از اون برسن.

کمتر سریال انیمه ای هست که بتونه مانند انیمه «کابوی بیباپ» این ژانر رو تعریف کنه.
داستان منحصر بفرد سریال تواناییای این محمل در ارائه روایتای خیره کننده و جذاب و شکل دادن به شخصیتای به یاد موندنی رو به رخ میکشه و همزمان زیباییای یه نئونوآر چندلایه رو به رخ میکشه. از بسیاری جهات، این سریال یکی از بهترین گزینه های تجربی واسه انیمه اولی هاست که نشون میده چیجوری این سبک جاه طلبانه از انیمیشن می تونه داستانایی رو روایت کنه که هیچ ژانر دیگری از عهده نمایش اون برنخواهد اومد.

وقتی که پای زیباییای اورجینال و ناب به میان میاد کمتر انیمه ایه که بتونه با ماجراجوییای فراموش نشدنی «کابوی بیباپ» رقابت کنه.
با ترکیب جلوه های چشمی خیره کننده، یه تُن بسیار عجیب و یکی از جذاب ترین سبکای روایتی و داستانی در تاریخ انیمه، سریال فوق بهترین گزینه واسه کسانیه که میخوان دلیل پرطرفدار بودن این سبک خاص از انیمیشن رو فهمیده باشن. واسه دانلود و تماشای این سریال انیمه می تونین از این لینک استفاده کنین.

۱- دفترچه مرگ

اگه یه نمونه بسیار منحصر به فرد و بی اشکال از انیمه وجود داشته باشه مطمئنا اون «دفترچه مرگ» (Death Note) میشه. این سریال انیمه داستان زندگی یه پسر دانش آموز رو روایت می کنه که پس از پیدا کردن یه دفترچه خاص می تونه هر کسی که دوست داره رو بکشه. این سریال انیمه تاریک ترکیبی از آشنایی آروم با خیلی از اصول ژانر انیمه و همزمان ارائه داستانی با شخصیتا و داستانی پیچیده و جذاب رو جفت و جور می سازه.

در حالی که تعداد ۳۷ اپیزود اون واسه یه سریال انیمه طولانی به نظر نمی رسه از همون اول شما رو با معماهای پیچیده «چه می شد اگه» تا بررسی عمیق وجود آدم آشنا ساخته و در آخر با پیچیدگیای داستانی منحصر به فرد تموم میشه که در آخر اونو به یکی از بهترین داستان پردازیای دنیای انیمه تبدیل می کنه.
اما مهم ترین نکته در این سریال تریلر تاریک، پیچیدگیای اخلاقی ارائه شده در اون هستش.
این سریال همیشهً شما رو مجبور می سازه که شخصیتایی رو که می بینین تحلیل و آزمایش کنین. در حالی که اونا رو شخصیتایی خوش قلب می بینین یهو میفهمید که خشم، طمع، حس انتقام و قدرت می تونه اونا رو به درجاتی بسیار تاریک و پست برسونه.

با پیشرفت داستان سریال، باور شما در مورد خیر و شر تغییر و بازتعریف می شه و بعضی وقتا در تشخیص خط فاصل بین این دو شکست خورده می مونین. شاید در دنیای انیمهای سریالی هیچ انیمه ای به اندازه «دفترچه مرگ» دیدنی و باکیفیت نباشه به خصوص اگه نسخه ساخته شده به وسیله نتفلیکس در دسترس شما قرار گیرد. با تماشای این انیمه متوجه میشین که اینجور داستان جذاب و بی نقصی رو فقط به شکل انیمه میشه ارائه داد. اگه می خواین بدونین که به چه دلیل انیمه به یکی از جذاب ترین عاملای فرهنگ مدرن تبدیل شده، تماشای «دفترچه مرگ» بهترین شروع میشه. واسه دانلود یکی از بهترین سریالای انیمه تاریخ می تونین از این لینک استفاده کنین.

با بهترین و خوش ساخت ترین فیلمای انیمه ژاپنی آشنا شید [قسمت اول]

سریالای انیمه ژاپنی که مطمئنا از دیدن اونا لذت میبرین [قسمت اول]

مخلوقات انیمه‌های ژاپنی به دنیای واقعی قدم می ذارن