برنامه سریال های نوروزی: از «پایتخت ۵» تا «تعطیلات رویایی»

سریالای نوروزی امسال پر حادثه س. زمان زیادی تا آخر اسفند ۹۶ و فرا رسیدن نوروز ۹۷ باقی نمونده. رسانه ملی مثل سالای گذشته، در تلاشه تا در تعطیلات نوروز با پخش برنامه های سرگرم کننده، اوقات خوشی رو واسه هموطنانی که از شبکه های رسانه ملی واسه گذران اوقات فراغت استفاده میکنن، به ارمغان آورد.

در نوروز امسال، پس از مدتا، تماشاگر برگشت کلاه قرمزی و تیم خلاق ایرج طهماسب و حمید جبلی هستیم و شاید یکی از پر بیننده ترین برنامه های نوروزی، دوباره به برنامه طنز کلاه قرمزی برسه. کلاه قرمزی قراره هر شب ساعت ۲۰ از شبکه دوم سیما روی آنتن بره.

واسه آشنایی با سریالایی که در نوروز ۹۶ به آنتن شبکه اول تا پنجم سیما می رن، گزارش امروز سرویس هنری ما رو دنبال کنین.

شبکه یه؛ «پایتخت ۵»

بازم یه نوروز دیگه و بازم شبکه یه و سریال پایتخت و نقی و داستانای پر فراز و نشیب این خونواده! سریال «پایتخت» ساخته سیروس مقدم و «شب عید» به کارگردانی سعید آقاخانی، دو مجموعه ای هستن که مرحله ضبط و تصویربرداری خود رو گذروندن و واسه پخش در ایام نوروز آماده شده‌ان. سیروس مقدم قبلا گفته بود که به دلیل حادثه ای بودن و شرایط پر ماجرا و پر لوکیشن و پر از جلوه های چشمی به کار رفته در این سریال، مخاطب نوروزی این سریال جذب می شه و پایتخت ۵، شاید بتونه گوی سبقت رو از دیگر برنامه های نوروزی رسانه ملی برباید.

سری جدید «پایتخت ۵» با همون خط داستانی و اتفاقات جدید در لوکیشنای مختلفی چون تهران، شیرگاه و هم اینکه بیرون مرز کشور مقابل دوربین رفته و این روزا مراحل فنی صداگذاری، جلوه های خاص و ساخت موسیقی اون داره انجام میشه.

سیروس مقدم کارگردان و الهام غفوری جفت و جور کننده این سریال هستن. پایتخت ۵ رو خشایار الوند نوشته و محسن تنابنده، ریما رامین فر، علیرضا خمسه، احمد مهران فر در اون اجرای نقش می‌کنن.

شبکه یه و شب عید

سعید آقاخانی هم  که حضور موفقی رو در جشنواره سی و ششم فیلم فجر با کامیون تجربه کرد، دوباره با کارگردانی سریال «شب عید» مهمون خونه ایرانیا می شه.
حمید لولایی، مرجانه گلچین، نعیمه نظام‌دوست، حسین محب‌اهری، افسانه ناصری، زهره صفوی، سروش جمشیدی و علی هاشمی در اپیزودای جور واجور این سریال بازی می کنن.

جالبه بدونین؛ مدتهاس از تصویربرداری مجموعه « شب عید» میگذره و احتمال میره که با اتمام تصویربرداری مراحل تدوین اون واسه پخش از شبکه یه سیما کامل شده باشه. فیلمنامه این سریال ۱۵ قسمتی که طنزی اجتماعیه، به وسیله امیر وفایی نوشته شده.
لوکیشن اصلی این سریال در هتلی واقع در مشهده و قصه‌های مجزایی داره که همه در نقطه‌ای به هم وصل می‌شن.

شبکه دو؛ «تعطیلات رویایی»

قصه مجموعه تلویزیونی «تعطیلات رویایی» به کارگردانی علیرضا امینی از شهر شیراز تا جزیره توریستی کیش مقابل دوربین رفته و تا امروز بیشتر از نصف اون واسه پخش در ایام نوروز تصویربرداری شده.
همزمان با تصویربرداری صداگذاری، تدوین و دیگه مراحل فنی این سریال هم داره انجام میشه.

مطلب دیگر :   پس از مرگ، به درخت تبدیل شوید؛ «کپسول جهان» راهکاری نوین برای تبدیل اجساد انسان به درخت زنده

محمدرضا شریفی نیا، افسانه بایگان، محمود عزیزی، افسر اسدی، رضا یزدانی، علی صادقی، علی اوجی، مریم معصومی، خاطره حاتمی، لاله اسکندری و مرتضی علی آبادی از جمله بازیگران این سریال هستن.

شبکه سه؛ «آرماندو» و «دیوار به دیوار ۲»

«آرماندو» به کارگردانی احسان عبدی پور و «دیوار به دیوار ۲» ساخته سروسامون مقدم، دو مجموعه‌ای هستن که هر یک واسه پخش از شبکه سه سیما آماده می شن.
البته «آرماندو» این روزا، پایان مراحل فنی رو می گذرونه و در حال ساخت موسیقی و تیتراژه.

قصه «آرماندو» درباره شخصیتیه که چند نقش رو بازی می‌کنه. این فیلم به زندگی هنروران می پردازه و فضایی کمدی داره.
حمیدرضا آذرنگ در این سریال نقش شخصیتی با نام آرزو رو بازی می کنه.
بجز آذرنگ، مرجانه گلچین، سحر ولدبیگی، الیکا عبدالرزاقی، محمدرضا هدایتی، علیرضا استادی، علی مسعودی و علی اوجی در این سریال بازی می کنن. هم اینکه ، فصل جدید «دیوار به دیوار» به کارگردانی سروسامون مقدم و جفت و جور کنندگی حمید رحیمی نادی، الان نصف تصویربرداری اش انجام شده و علی قربان زاده و میترا حجار دو بازیگر جدیدی هستن که به این مجموعه اضافه شدن.

جالبه بدونین ؛ مجموعه تلویزیونی «دیوار به دیوار ۱» به کارگردانی سروسامون مقدم با اجرای نقش رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، حسن زارعی، علی خوشحال، مجید شهریاری، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، جواد عسگری، شمسی فضل اللهی، رضا ناجی، مهوش وقاری، امیر مهدی ژوله و … در نوروز ۹۶ روی آنتن شبکه ۳ سیما رفت.

شبکه پنج؛ «هیئت مدیره»

شبکه پنج سیما، امسال با سریال «هیئت مدیره» به استقبال بهار میاد. «هیئت مدیره» مجموعه ای ۱۰۰ قسمتیه که به کارگردانی مازیار میری در ایام نوروز با پخش ۱۵ قسمت اول به روی آنتن میره. از ۱۰۰ قسمت مجموعه تلویزیونی «هیئت مدیره»، ۱۵ قسمت واسه نوروز مراحل صداگذاری، تدوین و آهنگسازی رو میگذرونه.

قصه این سریال پربازیگر که کار خود رو با احسان کرمی و حدیث میرامینی شروع کرد، با بازی امیررضا دلاوری، رابعه مدنی و فریده سپاه منصور در لوکیشنای دریاچه چیتگر، دفتر املاک و… مقابل دوربین رفته. این سریال قصه زوج جوونی رو روایت می‌کنه که با جا به جایی مکان به ساختمانی جدید درگیر اتفاقاتی تازه می‌شن.