آیا می دانید کدام وسایل را نباید دست دوم خرید؟

ممکنه بعضی وقتا تصمیم بگیریم با خرید اجناس دوم در مخارج خود صرفه جویی کنیم یا فقط خرید اینجور وسایلی رو خالی از اشکال میدونیم. با اینکه خرید وسایل دست دومی مثل قفسه های کتاب، کتابا و سی دیا/ دی ایشون دیا ایده خوبیه اما چیزایی هم هست که نباید اونا رو به صورت دست دوم خرید.

تلویزیون

به سختی میشه تشخیص داد صاحبان قبلی وسایل برقی مثل تلویزیون، دی ایشون دی پلیر و چیزای دیگه ای به جز اینا خوب از اونا مراقبت کردن یا خیر. مثلا، اگه صفحه تلویزیون پلاسمای شما دچار خرابی شه، مجبور میشین هزینه بسیار زیادی رو صرف تعمیر یا تعویض اون کنین، تا حدی که بعضی وقتا این هزینه با قیمت خرید یه تلویزیون جدید برابری می کنه.

کفش

کفشای دست دوم شکل پای صاحب قبلی شون رو به خود گرفتن. اگه کفشا متناسب با فرم پاها نباشن، این مسأله می تونه در طول زمان باعث بروز درد و مشکلات جسمی شه.
مخصوصا در مورد کفشای مخصوص دویدن، شاید در زمان استفاده صاحب قبلی از اونا لایه ضربه گیر کفشا  تا حدود خیلی از بین رفته.

جارو برقی

شاید هزینه خرید یه جارو برقی بالا باشه اما واقعا مایلین جارو برقی ای بخرین که به درستی کار نمی کنه؟ جارو برقی رو در زمان استفاده به این طرف و اون طرف می کوبن و اونو همیشگی به هر طرفی میکشن و با در نظر گرفتن اینکه صاحب قبلی وسیله تصمیم گرفته از اون خلاص شه، این مسأله ممکنه نشون دهنده خراب بودن جارو برقی باشه. علاوه بر این، جارو برقیا محل جمع شدن آلودگیا و گرد و خاک خونه صاحب قبلی خود هستن. بعیده که مایل باشین این آلودگیا رو وارد خونه خود کنین.

وسایل حیوانات خونگی

از خرید غذا یا مواد خوراکی دست دوم واسه حیوان خونگی خود دوری کنین چون که ممکنه تاریخ انقضای اونا گذشته و یا حتی شامل حشرات یا تخم اونا باشن. غذای دست دوم به احتمال زیاد فاسده و فرقی نداره مخصوص چه حیوونی باشه. هم اینکه، لازمه که در مورد تشکای دست دوم واسه حیوانات خونگی هم با احتیاط باشین و قبل از استفاده، تشک خوب شسته شه.
به طور قطع مایل نیستین حیوان خونگی تون روی تشکی بخوابه که محل جمع شدن موها، آلودگیا و بزاق حیوان دیگری بوده.

عطر و اجناس زیبایی

مطلب دیگر :   با ۷ روغن گیاهی آشنا شوید که به زیبایی هر چه بیشتر چهره و اندام کمک می کنند

شاید از این موضوع اطلاع نداشته باشین اما عطرها هم تاریخ انقضا دارن. واسه اینکه عطری با بویی نامطبوع، تاریخ مصرف گذشته (و حتی شاید خطرناک) نداشته باشین، بهتره که عطری نو بخرین. این مسأله در مورد لوسیونا و لوازم آرایشی هم صدق می کنه.
هر چیزی مانند این اجناس که مستقیما روی پوست قرار میگیره رو بهتره که دست دوم خریداری نکنین.

زیورآلات

شاید تصور کنین با خرید زیورآلات دست دوم سود می کنین اما اگه در تشخیص ارزش واقعی جواهرات مهارت ندارین، بهتره از این کار دوری کنین. ممکنه شخص فروشنده تلاش کنه زیورآلات رو به قیمتی بالاتر از ارزش حقیقی اونا به شما بفروشه. علاوه بر این، بعضی از زیورآلات بدلی شامل موادی سمی یا آلرژی زا مثل نیکل و سرب هستن.

اسپیکر

ممکنه اسپیکرهای دست دوم از نظر پخش صدا دچار مشکل باشن و نتونین از تموم ظرفیت صوتی اونا استفاده کنین، مخصوصا اگه صاحب قبلی اونا عادت به پخش موسیقی با بالاترین صدا رو داشته.
تشخیص عیوب لوازم صوتی مثل اسپیکر در نگاه اول کار سختیه و شاید وقتی متوجه اشکلات اون میشین که واسه اولین بار با اون شروع به پخش موسیقی می کنین.

محافظ نوسان برق

با خرید محافظای برق دست دوم هم این احتمال هست که دستگاه خراب بوده و به درستی کار نکنه. در این صورت ممکنه به وسایل برقی شمام آسیب وارد شه.

کالسکه بچه

در مورد وسایل مورد استفاده کودکان، استانداردهای ایمنی از اهمیت زیادی بهره مند هستن و به طور قطع شما دوست دارین کالسکه ای واسه بچتون جفت و جور کنین که تا حد ممکن ایمن باشه. اما ممکنه عیوب یه کالسکه دست دوم رو در نگاه اول تشخیص ندین و بدون اینکه فهمیده باشین کالسکه ای خراب بخرین. این مسأله در مورد دیگه وسایل بچه مثل تختخواب و صندلی ماشین کودک هم صدق می کنه.

فرش

اگه مایل نیستین که قارچا، ذرات آلرژی زا و لکه های مشکوک به خونه شما راه پیدا کنن، از خرید فرشای دست دوم دوری کنین. اهمیتی نداره چقدر از مواد شوینده فرش استفاده می کنین؛ بهتره که فرشی نو بخرین.